overal internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
320
ik heb een vraag(mijn hardware doet het nog goed, maar dit was het enige beetje passende topic): ik krijg binnenkort een laptop, heb ik dan overal internetverbinding, of moet ik daar speciale soft-/hardware voor hebben???
ik wil waarschijnlijk een laptop waar Vista opkan (geloof ik is dat een Intel Celeron D processor ofzo), maar met XP erop.
 
Een beetje moderne laptop beschikt over zowel een draadloze netwerk-adapter als een draadloze verbinding.
Dus daar waar internet aanwezig is zou het gewoon moeten werken!
 
Hoe "overal"is "overal"..... overal in huis of overal in het land?
Als je thuis een wireless router hebt zul je, gezien het feit dat alle moderne laptops een wireless kaart hebben ingebouwd, verder niets nodig hebben....... Voor overal in het land zul je een deal met een provider [hot spots]moeten maken......
 
dus ik moet eerst iets kopen, voor ik overal in mijn huis kan internetten?? en echt overal gaat dus niet.
 
dus ik moet eerst iets kopen, voor ik overal in mijn huis kan internetten?? en echt overal gaat dus niet.


Een wireless router of accespoint aan je modem knopen....... en je bent klaar...

Voor internetten door het hele land kun je bijvoorbeeld bij Vodaphone terecht....
 
en wat kost dat ongeveer??(dat wireless ding bij het modem en misschien dat vodafone abbonnement)??
 
Een goede wireless router, bijvoorbeeld de Netgear WGT624, kost € 55

Voor Vodaphone abonnementen moet je even op hun website kijken wat het best bij je past..... [dat geldt alleen als je overal op de wereld, dus ook in Nederland, wilt kunnen internetten]
 
Laatst bewerkt:
maar als je vodafone doet, hoef je geen modem??
 
maar als je vodafone doet, hoef je geen modem??

Nee, maar merk wel op dat draadloos internetten via Vodafone of een andere provider wel vrij duur is. Als je veel internet, en bijvoorbeeld ook fimpjes bekijkt of dingen downloadt, dan ben je veel geld kwijt aan zo'n abonnement.
 
is dat dan geen adsl (of iets dat je bijv. 20 euro p. maand ofzo betaald, en dan onbeperkt kan internetten??)
 
is dat dan geen adsl (of iets dat je bijv. 20 euro p. maand ofzo betaald, en dan onbeperkt kan internetten??)

Nee, overal ter wereld mobiel internetten gaat vaak via UMTS, en om een ingewikkeld verhaal kort te houden: dat is vergelijkbaar met het netwerk waarmee je mobiel kunt bellen met je GSM, en is dus duur.
Dus ADSL en mobiel internetten zonder WiFi (want hotspots gebruiken is een aanzienlijk goedkopere oplossing) staan totaal los van elkaar.
Hotspots vind je bijvoorbeeld bij restaurants, hotels en andere plekken, en daar kun je met je WiFi verbinding draadloos internetten. Overal in de wereld komen er steeds meer hotspots, en die kun je zoeken met sites als deze.
 
en voor wifi heb ik dus zo'n modem nodig?? (als het niet al in de laptop zit)
 
Even alles op een rij...

Als je wilt internetten moet je eerst een abonnement nemen bij een provider..
ADSL of kabel.... van die jongens krijg je dan meestal een modem.... sommigen geven zelfs een wireless, dan heb JIJ verder niets nodig om THUIS te internetten....

Krijg je geen wireless modem maar ééntje met een draad, dan kun je die zelf door het aansluiten van een draadloze router of accespoint draadloos maken....

Wil je buiten de deur ook internetten, lees dan wat Michael4446 schreef......
 
ok, ik heb geloof ik geen draadloos router, maar ik vraag alles nog wel aan degene waar ik de laptop koop, vraag opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan