Overal kleine lijntjes, beeld en icoontjes vervormd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno83

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Sinds een paar dagen ziet Windows XP er heel vreemd uit, lijkt beschadigd te zijn. Zie het bijgevoegde plaatje!

Het ligt duidelijk niet aan het beeldscherm, het zijn steeds de icoontjes die beschadigd zijn.

Eergisteren verdween het na opnieuw opstarten, maar vandaag heb ik dat weer 2x geprobeerd en blijft het probleem gewoon bestaan.

Hoe kan ik dit oplossen??

Duizendmaal dank. :)

groeten, Arno

p.s. hopelijk is screenshot duidelijk genoeg. moest 'm verkleinen omdat ie 174KB groot was

Bijlagen

• screenshot2.jpg
    screenshot2.jpg
    77 KB · Weergaven: 133
Hoi,

Videokaart en/of driver in orde ?
Spyware/virus?

Modag

Ja, dat is allemaal het probleem niet.

Misschien Quick Restore gebruiken en PC naar drie dragen terug zetten?

Maar kan het ook anders opgelost? Eerder was gewoon opnieuw opstarten de oplossing.
Waardoor komt dit? (zie eerder bijgevoegd screenshot!)

groeten.

nog niet opgelost!

Ik heb de computer opengemaakt en stof verwijderd (was er nauwelijks!), toen Windows XP naar een herstelpunt van een week geleden teruggezet, maar dat hielp allemaal niets!

Op dit moment zijn er alleen een aantal iconen op het bureaublad "beschadigd" (zie de eerdere afbeelding), en de muis en startbalk enzo zien er gewoon goed uit. WAARDOOR komt dit toch?

HELP MIJ! :(

gr, Arno

Laatst bewerkt:
Heb je wel de driver voor je videokaart eens opnieuw geinstalleerd ?

Ja, ook dat was niet de oplossing.

Vanmorgen was het er nog maar nu is het ineens weer verdwenen. Vreemd...

Toch iets in de hardware misschien.

In het opstartscherm van Windows XP stonden ook een heleboel blauwe vierkantjes. :-\

nou ja, ik weet 't niet en is misschien ook geen groot probleem.. :)

Probeer eens een andere videokaart, kan je dat uitsluiten.

Sinds vanmiddag ziet alles er ineens weer normaal uit...

Bij deze nog ff een foto van het startscherm zoals dat er dus vanmorgen uitzag. De blokjes stonden daarvoor ook dwars door het Windows XP startscherm met het logo en dat 'laadbalkje'. :confused:

Pictorgrammen op het bureaublad die er lelijk/vervormd uitzien (zie de eerdere afbeelding) zien er trouwens weer normaal uit na rechtsklikken erop en selecteren "ander pictorgram..." en dan het standaardpictogram selecteren.

Als niemand dit probleem kent of dé oplossing weet, helaas...

Maar commentaar en suggesties blijven welkom! Thanx! ;)

Bijlagen

• startscherm.jpg
    startscherm.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Het probleem met de lijntjes is weer terug!

't Was niet zo erg totdat ik merkte dat films er ook lelijk uitzien en allemaal blokjes en lijntjes erover heen krijgen!!

Wat is dit toch?! :(

Laatst bewerkt:
Inderdaad, weinig andere opties meer...

Ik heb contact opgenomen met Dell hierover. :)

Oplossing??

mod edit// hier ben je ook almet die vraag bezig//mod editeinde

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit probleem is meestal een warmte probleem van het geheugen van de videokaart (met name ATI radeon 9600/9800 serie is dit een bekend probleem), helaas is het zo dat als je dit soort beelden ziet het geheugen meestal al permanent beschadigt is en er weinig anders opzit dan een nieuwe videokaart aanschaffen.

Als je de videokaart hebt overgeclocked dan kan je nog heel snel dat ongedaan maken en hopen dat er geen permanente beschadiging is opgetreden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan