overbelastig receiver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Hallo,
Ik heb zojuist een tweede set speakers aangesloten op mijn receiver/versterker. Eén set in de woonkamer, één op de werkkamer. Als ik muziek vanuit iTunes op beide speakersets afspeel, en ik schakel ook nog eens de printer in, lijkt het erop alsof de boel overbelast raakt. Het geluid valt in ieder geval weg en krijg ik pas terug na opnieuw opstarten en wat klikken in het configuratiescherm.

1) Hoe moet ik dit oplossen? Ligt het aan de versterker, de kabel tussen computer en versterker of de geluidskaart van de computer? Ik neem aan dat de oorzaak in de computer zit, aangezien mijn printer niks heeft te maken met mijn versterker. Bovendien werken cd's nog wel gewoon.

2) Hoe schadelijk is dit voor de apparatuur?

Bedankt voor het beantwoorden!!

Groeten, Koen

Koen, als je iets gaat printen dan wordt voor korte duur je processor voor 100% belast en afhankelijk van de grootte van het document ook nog eens een groot gedeelte van je geheugen in gebruik genomen. Daarnaast kan muziek ook een berhoorlijk gedeelte in beslag nemen. Als dan alle bronnen (resources) in beslag zijn genomen dan merk je het doordat de muziek stopt met afspelen. Druk eens op crtl alt delete en kijk dan eens in je taakbeheer. Daar vind je terug hoeveel geheugen er in gebruik is en hoe zwaar de processor belast wordt op het moment dat je iets gaat printen.

De enige oplossing is extra geheugen bij plaatsen of een snellere pc, helaas :)

Schadelijk voor je apparatuur is het echter niet hoor

Ok, interssant! Het is echter niet zo dat de muziek stopt met afspelen, het geluid valt weg. In iTunes loopt de muziek gewoon door. Bovendien blijft alles wél werken als ik maar één set speakers selecteer...

Ah dat maakt de zaak wat anders. Pfff beats me. Ik probeer nog wel even wat te googlen

Heb nog even geinformeerd in een elektronicazaak. Daar zeggen ze dat t kan liggen aan het magnetisch veld tussen printer en speakers. Dit kan wellicht opgeheven worden door de stekker van de printer om te draaien. Dat ga ik straks maar even proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan