Overbodige bestanden verwijderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb gelezen dat bestanden in de volgende mappen eigenlijk alleen zijn achtergebleven door installatie van programma's. Wil dat zeggen dat ik die mappen gewoon mag leegmaken of heb ik de bestanden erin toch nog nodig? En hoe weet ik in dat laatste geval dan welke bestanden ik wel mag weggooien?

1. C:\programdata
  2. C:\windows\installer
  3. C:\windows\downloaded installations
  4. C:\windows\softwaredistribution\download

Ik heb gelezen dat bestanden in de volgende mappen eigenlijk alleen zijn achtergebleven door installatie van programma's. Wil dat zeggen dat ik die mappen gewoon mag leegmaken of heb ik de bestanden erin toch nog nodig? En hoe weet ik in dat laatste geval dan welke bestanden ik wel mag weggooien?

Behalve punt 1 mag je ze allemaal weggooien (alleen de inhoud dan!)

dus daarin staat enkel alleen 'afval' van installatieprogramma's? Dus geen cruciale zaken die ongedaanmaken van updates onmogelijk zou kunnen maken?

Hoeveel ruimte zou je met opruimen vrij kunnen maken ?

Zo'n 600 MB. Maar het is wel hard nodig want ik heb nog slechts zo'n 500 MB vrij op de C:-partitie van 40 GB.

Nou ik heb een externe harde schijf van een terabyte dus dat is het probleem niet, nouja, het probleem is grotendeels dat de behuizing daarvan al wekenlang in reparatie is...

En de harddisk waar de C:-partitie opstaat is in totaal 250 GB, maar die partitioneer ik dus omdat ik mijn bestanden graag orden, dat levert een stabieler systeem op. En er staan inderdaad enkele overbodige bestanden op mijn C:-schijf die ik nog moet uitpluizen waar ik die wel ga plaatsen maar ik moet daar eens tijd voor maken.

Maar ik kan hoe dan ook die drie mappen legen zonder risico?

Nou ik heb een externe harde schijf van een terabyte dus dat is het probleem niet, nouja, het probleem is grotendeels dat de behuizing daarvan al wekenlang in reparatie is...

En de harddisk waar de C:-partitie opstaat is in totaal 250 GB, maar die partitioneer ik dus omdat ik mijn bestanden graag orden, dat levert een stabieler systeem op. En er staan inderdaad enkele overbodige bestanden op mijn C:-schijf die ik nog moet uitpluizen waar ik die wel ga plaatsen maar ik moet daar eens tijd voor maken.

Maar ik kan hoe dan ook die drie mappen legen zonder risico?
Oui, dat kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan