Overbodige hardware, of toch niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvr

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Hallo,
Als ik bij Apparaatbeheer in het configuratiescherm kijk, zie ik bij Processors mijn CPU 2x vermeld staan en bij Monitors staat 1x mijn beeldscherm (bij naam genoemd) en 3x 'n standaardbeeldscherm.
Ik kan e.e.a. verwijderen, maar na het opstarten staan ze weer heel eigenwijs vermeld.

De CPU's draaien met dezelfde stuurprogramma's, maar bij de standaardbeeldschermen zijn geen stuurprogramma's geladen.
Mijn "echte" beeldscherm heeft wel 'n stuurprogramma.

Ik heb Windows XP; moederbord Asus P4P800 de luxe.

Weet iemand hoe of wat?
b.v.d.

De hamvraag: levert het problemen op?
Zo niet, lekker afblijven. Regel nummer 1 in computerbeheer: "If it ain't broke, don't fix it"

Maar goed, die extra hardware is er natuurlijk niet vanzelf gekomen. Waarschijnlijk is er dus ooit wel eens een adere monitor aangesloten geweest, en er is ook iets met de processor gebeurd. Vreemd is wel dat het allemaal ook weer terugkomt na verwijderen.
Heb je al eens geprobeerd om alle drie de monitirprofielen te verwijderen, om te zien wat er dan gebeurd?

Als je een processor met hyperthreading hebt dan doet die zich voor als 2 processors, ook al is het er fysiek maar 1. De beeldschermen zou je kunnen proberen te verwijderen, dan krijg je wel weer een 'nieuwe hardware gevonden' schermpje als je opnieuw opgestart hebt.

Heb jij maar 3 standaardbeeldschermen? Ik heb er 4 (geforce 6600GT) :D

Volgens mij is dat gewoon normaal. Ligt trouwens niet aan het feit of er andere monitors aangesloten zijn geweest, op mijn pc is sinds de laatste install maar 1 monitor aangesloten.
Kan het niet te maken hebben met tv-out en tft aansluitingen en zo?

cpu's staan er bij mij ook 2, kan inderdaad door HT komen, bij miin partner staat er maar 1 monitor trouwens (ati radeon 9800 pro) en 1 cpu (geen ht)

Laatst bewerkt:
Ja, Hyperthreading heb ik, dus dat zou dus de verklaring zijn van 2 CPU's.
En nee, er zijn nooit andere schermen op aangesloten geweest.
En als er nou anderen met meerdere beeldschermen zijn, moet dat dus niet zo'n probleem, lijkt mij.
Dus dan maar: werkt 't?: afblijven verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan