Overclock E8400

Status
Niet open voor verdere reacties.

lemonzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo,

Ik ben van plan om een E8400 over te clocken, omdat ik gelezen heb dat dit vrij makkelijk is.. Mijn doel is om hem stabiel naar 3,6 Ghz over te klokken zonder voltages aan te passen o.i.d. Ik weet alleen niet hoe en wat ik precies moet aanpassen in de bios. Ik heb gelezen dat de FSB in stapjes van 5 moeten worden verhoogd en getest (5x9[mp]=45mhz per OC). Nu wil ik graag weten of ik ook mn RAM-geheugen moet aanpassen (bv. timers..) Ik gebruik OCZ Reaper ddr2-1066. 5-5-5-15 timings.
Heeft iemand ervaring met het overclocken ven een E8400 met ddr2-1066 geheugen ?

Alvast bedankt!

Sorry dat ik het zeg hoor:o, maar waarom zou je een E8400 met DDR2-1066 geheugen willen overklokken? Het zou alleen maar jammer zijn als dit dure spul kapot gaat, omdat het nog sneller moet. Zeker omdat je er nog geen ervaring mee hebt kan er zo iets misgaan... Overclocken doe je niet omdat het kan, maar als het nodig is. Dus als ik jou was zou ik er niet aan beginnen, of beginnen op een ouwe machine om te oefenen en als je genoeg ervaring hebt aan deze beginnen.:thumb:

Sorry dat ik het zeg hoor:o, maar waarom zou je een E8400 met DDR2-1066 geheugen willen overklokken? Het zou alleen maar jammer zijn als dit dure spul kapot gaat, omdat het nog sneller moet. Zeker omdat je er nog geen ervaring mee hebt kan er zo iets misgaan... Overclocken doe je niet omdat het kan, maar als het nodig is. Dus als ik jou was zou ik er niet aan beginnen, of beginnen op een ouwe machine om te oefenen en als je genoeg ervaring hebt aan deze beginnen.:thumb:

Normaal ondersteun ik deze stelling, echter door de grote prestatiewinst die je kan behalen met de E8400 is het enorm verleidelijk om te gaan overklokken.

Plaats wel een degelijke cooler voordat je gaat klokken.

van 3.0 naar 3.6 Ghz maakt amper verschil bij zulke snelheden, ik heb mijn E6750 geclockt naar 3.2 (van 2.66) en ik moet zeggen, ik zie geen verschil tussen snelheden, zeker als je zo'n geheugen erin hebt zitten speelt het amper een rol.

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik had geen idee dat het zo weinig verschil uitmaakte, zeker omdat ik 1066 geheugen erin heb zitten.. Maarja , het leek me gewoon leuk om de cpu op te krikken naar 3,6 omdat ik heb gelezen dat het zeer eenvoudig is. Maar nu ik dit weet zal ik gewoon op de 3,0 blijven draaien :cool: .

of je verschil gaat merken, ligt ook aan je videokaart , welke heb je?

gr Arno

of je verschil gaat merken, ligt ook aan je videokaart , welke heb je?

gr Arno

Ik heb ook een E8400, wil hem ook wel overklokken, koop ik een nieuwe fan, en dan overklokken,

Ik heb een Asus EN9800 GTX :thumb: Overklokken ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan