overclock vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoud 123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
ik heb een AMD 64 3000+ met een asus a8v delux mobo die (prossecor) heb ik van 1800MHz naar 2000MHz geclokt maar nou wou ik graag weeten waar een prossecor kapot van gaat
de hoge stres of de hooge temp is op uiterst 52'C en was eerst 50'C

alvast bedankt
ps: ik heb nu een nieuw systeem en ik wil de oude weg gooien (op de site) hoe moet dat veld wissen werkt niet

Zolang je geen foutmeldingen hebt en je pc stabiel blijft draaien, hoef je je nergens druk over te maken. Let wel op de temperatuur, die mag echt niet boven de 70 graden worden :p (processor)!

ps:kan je geen systeem toevoegen en dan de oude verwijderen?

alereerst bedankt voor je reactie
maar ik heb gehoord dat de hardware langzaam kapot kan gaan klopt dat niet

Alle hardware gaat langzaam kapot, slijten heet dat. En als je het meer of intensiever (zoals in dit geval) gaat gebruiken slijt het ook harder. Ook is het zo dat hoe warmer het is hoe sneller het slijt... Je processor wordt warmer dus slijt ie ook harder!

Toch heb ik een vraagje, gezien je eerste post. Hoe kan het dat jouw cpu maar op 1800 mhz standaart loopt, terwijl het een 3000+ zou zijn.? Mijn 2800amd loopt standaart op 2100 mhz! En waarom overklok je, ik heb het zelf ook gehad, maar 200mhz is volgens mij gewoon niet te merken...

dankje voor je reactie
ik heb m al veer terug geclokt als het toch geen zin heeft , en ik denk dat jij een athlon hebt ik heb de athlon 64 S939 kan dat kloppen
groetjes arnoud

Ik heb een 2800 32Bit op een minder snel moederbord! Lijkt mij dat ie van jouw dus meer mhz moet kunnen draaien orgineel. (die van mij 2091Mhz nu)

Over overklokken: Mijn mening is dat je best kan overklokken , maar dan bijv. een oude pc om hem dingen te laten doen die voorheen (net niet) gingen of een nieuwe pc icm waterkoeling etc..

ik heb een asus a8v maar je MoBo heeft nixs te maaken met de snelhijd van je cpu ,1800 is de max van mijn cpu, met amd 32 kan je die inderdaar veranderen 266 333 400 ezv dat kan bij een AMD 64 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan