Overclocke !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
helpen en niet zeuren

:D grappig al die raadgevingen die niet het probleem oplossen maar weer een ander probleem aansnijden.
EEn simpele oplossing is er niet hoe snel kan ie ????wat kan ie aan???
Hangt allemaal van af welk moederbord welke koeling (proc en Kast) welke instellingen heb je in je bios????probleem met jouw systeem is niet de proc maar het geheugen dit zit aan zijn max.
Stel je kan de Voltage veranderen dan gaat het fout met je geheugen je zou ander geheugen moeten nemen ieder geval PC2700 liever PC3200, dan kan je gaan uitproberen, hoe snel het werkelijk gaat.
Ik heb het al eens geprobeerd met deze proc maar met een HYPER 6+ koeler en een stabiele voeding ZALMAN 460W temp blijft rond de 50 graden stressed en de snelheid zal je verbazen 2,8 ghz maar je moet voor een goede airflow zorgen en ik had ook het juiste geheugen nl Crussial Ballistics Pc3200 op 2.2.2.5
Dus als je echt wil gaan met die banaan geef dan effe je specs (van je hardware, vooral moederbord is belangrijk en je koeler):thumb:

De meesten lopen hier al een poosje rond en weten wat de gevolgen kunnen zijn.

Zoals gezegd, pielen in de marge... Wil je een snellere pc dan zul je upgrades moeten plegen, een nieuw moederbord of geheugen of een nieuwe processor daar schiet je veel meer mee op dan met overclocken...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hiermee ben ik volkomen mee eens, of dan een andere computer kopen die veel beter is.

Pielen in de marge

Er is een verschil tussen een zak vol geld en een zak zonder geld, je kan niet iedereen over een kam scheren en trouwens er is veel lol aan te beleven als je er zin in hebt om te testen waar de grens ligt en trouwens er kan niet zoveel mis gaan dat je het niet ongedaan kunt maken.
Het is veel leuker om van een budgetsysteem een game syteem te maken zonder veel geld uit te geven.
EN TROUWENS HET WIL NIETS ZEGGEN ALS IEMAND AL HEEL LANG MEELOOPT IN HET FORUM DAT DIEGENE DAN OOK ERVEEL VAN WEET!!!!;)

EN TROUWENS HET WIL NIETS ZEGGEN ALS IEMAND AL HEEL LANG MEELOOPT IN HET FORUM DAT DIEGENE DAN OOK ERVEEL VAN WEET!!!!;)

Bedankt voor de caps:rolleyes:

Wat ik er mee wil zeggen is dat er veel van dit soort vragen worden gepost en wanneer daar dan op gereageerd wordt de TS niet tevreden is met zijn behaalde "winst"...

bezint eer ge begint

:DDenk dat ik maar eens eens een handleiding ga schrijven over dit onderwerp er is wel veel over te vinden op het net maar in begrijpelijk nederlands??? en het gekke is ik hoor nooit iemand over underclocken:confused:

:DDenk dat ik maar eens eens een handleiding ga schrijven over dit onderwerp er is wel veel over te vinden op het net maar in begrijpelijk nederlands??? en het gekke is ik hoor nooit iemand over underclocken:confused:

Meer lezen, is vaker langsgekomen, en is ook alleen van toepassing bij ungelockte AMD's en over de multipliër.

ts ts ts

meer langskomen??? ben net 2 dagen lid.
en elke proc kan underclocked worden gewoon je FSB verlagen, wordt ie mooi stiller en zuiner door;)

Je kunt ook de oudere topic lezen hoor, niet alleen van de afgelopen 2 dagen.:rolleyes:
Overigens gaat dit topic over overclocken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan