Overclocken E6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Ik wil mijn pc E6600 overclocken, omdat ik mijn pc toch op zijn efficiëntst wil hebben, of in ieder geval bijna (of anders ietsjes efficiënter). En omdat ik hier en daar las dat de processor dezelfde is als nieuwere processors die op een hogere fsb draaien. IK HEB TOTAAL GEEN VERSTAND VAN OVERCLOCKEN, dus of iemand me ermee kan helpen.

Temperatuur nu is 39 graden (in het bios opgemeten).
Moederbord : p5kpl-am
ddr 2 dual channel 2048 mb ( DRAM frequentie 399.6 MHZ)

Ik heb sinds kort mijn E6600 ook overgeklokt op 3.0 Ghz.
Draait nog steeds stabiel en van wat ik ook allemaal gelezen heb moet ie ook best op 3.0 Ghz kunnen lopen.
Ik wist ook nada van overklokken maar ben er nu wel ietjes wijzer van geworden en het is ook nog eens leuk.

Er zijn taloze forums waar je dit op kunt vinden vooral voor de E6600.
Kijk hier eens:
http://www.overclock.net/intel-motherboards/191138-p5n32-e-sli-c2d-e6600-bios.html
Hier staan wat voorbeelden met verschillende snelheden.

Je moet in ieder geval je FSB omhoog schroeven, bij mij draait deze nu op 1333 ipv de 1066.
Ook de snelheid van je gehuegn kan hierbij omhoog maar dat heb ik niet gedaan.
Houd ook goed je voltages in de gaten, gebruik hiervoor bijvoorbeeld Asus PC-Probe, dit omdat je een Asus moederbord hebt.

Ook uit deze link heb ik heel wat informatie kunnen halen:
http://www.overclock.net/intel-motherboards/167489-asus-p5n32-e-overclocking-guide.html

Om je core temperatuur in de gaten te houden gebruik ik CoreTemp32.
En om de nieuwe snelheid van de CPU te testen en te kijken of het systeem stabiel is gebruik ik Prime95 en Super-PI.
Deze programma's een aantak keer na elkaar testen en houd goed je temperatuur in de gaten.
Bij mij komt ie niet boven de 60 graden.

Iemand anders misshien nog ideeën of correcties?

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan