Overclocken fout gegaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselkili

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2013
Hallo.

Ik heb twee dagen terug mijn AMD FX-4100 quad core processor van 3.6 ghz naar 4.1 geoverclockt.
Alles ging vlekkeloos totdat ik mijn pc opstarte.
Mijn Internet explorer loop nu soms vasthangen voor een paar sec en andere programma's als Skype Etc en mijn cpu gebruik springt nu elke keer van 1-2% naar 30% als ik gewoon op internet zit.
Dit is heel irritant en ik wil mijn pc graag weer terugzetten hoe het voorheen was .
Ik heb in de bios al op default gezet maar helaas had dat effect...
Weet iemand hoe ik mijn pc weer goed kan krijgen. Alvast bedankt! :d

Mijn specs :
AMD FX(tm)-4100 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~3.6GHz
NVIDIA GeForce GT 630
ASROCK moederbord

Bedankt voor uw reactie Alain888

Hoe moet ik de bios resetten binnen windows of hoe gaat dat?

Groet, Wessel

Vaak zit er achter op de pc een knopje voor lichtgevend

Binnen het BIOS heb je meestal zo'n 'tabblad' met instellingen opslaan en dergelijke. Daar kan je het meestal aanpassen.

Hmmm...
Je bedoelt Reset to Default
Dat heb ik al lang gedaan maar ik denk dat daarom me pc zo raar doet
Omdat ik denk dat toen ik de pc kocht alles al goed was ingesteld maar nu heb ik het weer veranderd door op reset to default te drukken.. Ik kan een foto van mijn bios sturen.
En misschien ergens een site waar de GOEDE instellingen staan..

Maar weet je zeker dat je pc nog steeds overklokt is nu je de instellingen in het BIOS hebt veranderd?

Nee mijn pc is nu gewoon normaal niet meer geoverclockt omdat ik reset to default heb gezet maar waarschijnlijk staat iets anders verkeerd in de bios ik heb het vermoeden dat er niks stuk is maar gewoon verkeerd ingesteld
Ik kan foto's van mijn bios maken hoe mijn instellingen staan..

Welk moederbord heb je precies en welke BIOS versie heb je en is dat de nieuwste?

Hallo Alain888.

Ik heb gister mijn processor's drivers opnieuw geinstaleerd en nu werkt mijn pc weer perfect! :thumb:
Bedankt voor alle hulp iedereen!

Groet, Wessel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan