Overclocken met moederbord knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik wil graag beginnen met overclocken, mijn moederbord laat het toe.
Mijn moederbord heeft een 2 overclock knoppen erop + en - dat doet de overclock met 2% verhogen of verlagen. Is dit veilig of moet het echt via de bios ?

specs:

Systeemkast
CoolerMaster elite 334

Moederbord
MSI P55A-GD65

Processor
Intel(R) Core(TM) I5 760
Geheugen

Geil 2x4 GB Ram 1600 Mhz

cpu Koeler
Akasa Freedom Tower.

Casefan's
1x 80 mm Zalman
1x revoltek 120 mm
1x cooler master 120 mm
Harddisk(s)

WDC WD6400AAKS-22A7B0 650GB

Videokaart(en)
Msi GTX 465

Monitor(en)
LG W2261V

Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64Bit

Voeding
Recon Power Engine 550 Plus 500/550W

Eerst maar even de hamvraag:

WAAROM wil je overklokken?

Die knoppen veranderen de settings direct in het Bios. Echter waarom overklokken, want aan je systeem te zien heb je deze nog niet heel lang.

Echter waarom overklokken, want aan je systeem te zien heb je deze nog niet heel lang.

ja dat klopt, ik wil het maximale eruit halen dat is mijn main reden.

Laatst bewerkt:
Kun je beter doen als het systeem reeds lange tijd gedraaid heeft. Je weet dan of het systeem lekker stabiel is, voor je met overklokken begint.

Ik denk dat ik dat het beste kan doen ja, ik had de cpu net overclocked naar 3,1 Ghz en hij kreeg al een Bsod. Hij staat nu op de standaard clock. Past hij bij de + - knoppen ook de vcore automatisch aan?

Dacht alleen de Basic clock (voorheen FSB).

Tevens de vraag of die Recon Power Engine 550 Plus 500/550W wel zo geschikt is. En 450W Corsair geeft al meer ampere op de 12V lijn....

@Crash: Dat idee had ik dus ook al, die Recom is geen super-slechte C-merk voeding, maar zeker geen topper of A merk

Inderdaad, iets wat je wel graag wil als je wil overklokken. Een goede en stabiele voeding met marges.

hmm, dan overweeg ik toch maar om niet te gaan overclocken.

Ik draai mijn i5 760 met gemak op 3,5 Ghz. (stock cooler: 65 graden celcius stressed )
aan de processor zal het niet liggen. Die is prima overclockbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan