overclocken met oc genie

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik heb eens oc genie ingeschakelt om te testen of het wel stabiel kan overclocken..
maar nu is hij van 2.80 naar 4.4 Ghz gegaan is dit niet een beetje overdreven? de cpu temperatuur lijkt me normaal rond de 31 graden idle via everest. ik ga hem vanmiddag eens stressen en dan kijken of hij stabiel is. Is dit niet te gevaarlijk zo hoog oc en? de pc start wel normaal op. het is de intel core i5 760

cpu 4.4 ghz.jpg

Als ik jou was zou ik je processor gewoon via het BIOS overklokken, zoals het bijna altijd gedaan word. Via een programma werkt vaak niet goed. Waaronder dit dus kan gebeuren. Ik betwijfel namelijk of de processor ook werkelijk op 4.4Ghz draait.

bedant voor het antwoord..
het is geen programma het is een knop op mijn msi gd-p55a mobo.. en ik denk dat hij wel op 4.4 staat volgens de bios.

Laatst bewerkt:
Je denkt het, of je weet het? Toch zou ik je adviseren om die verrekte knop met rust te laten, en via het bios de overklok te regelen. Vergeet niet de voltages :)

En ook al gooit de knop de snelheid naar 4.4Ghz, alsnog lijkt het mij sterk.

ok, bedankt.

Heeft u misschien een uitleg over het oc en? want ik heb sinds kort overclocked met de fsb te verhogen maar dan verhoog je alles. Dus ik wil alleen mijn cpu oc en. de voltages heb ik ook nog niet genoeg verstand van

hier is mijn oc bios page
Bios
alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan