Overclocken of nieuwe processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefann

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo,

Bij de wat nieuwere spellen viel het mij op dat mn Pc best wel veel lagde, dit komt bij mij door de processor. Kheb mn pc al helemaal opgeschoont (Ccleaner, Auslogics Disk Defrag/Boostspeed, Iobit Advanced system care en Game Booster) en alles afgesloten maar tog gaat de fps best laag als ik de spellen speel..

Ik vraag me af of ik nu gwn meteen een nieuwe processor moet aanschaffen of dat ik hem beter kan overclocken en dan een hoop geld kan besparen. Kheb zelf nog nooit ge-overclockt maar weet er wel al een beetje van.

Mijn Systeem:

Moederbord : Packard Bell BV MCP73VT-PM
Chipset : nVidia GeForce 7050
Processor : Intel Pentium E2200 @ 2200 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce GTS 250
Harde Schijf : ST332081 (320 GB)
CD-Rom Station : Cd-rom-station
Monitor Type : PKB VIS191WS - 20 inches
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6002 SP 2

Het spel waar ik het over had is medal of honor die nieuwste. Die draai ik dan op 1440x900 16x AA en alles high maar dan krijg ik als er veel word geschoten lage framerate van @20fps. Opzich is het nog wel goed speelbaar als ik AA wat lager zet (4x ofzo dan krijg ik een mooie framerate) maar aangezien black ops binnenkort uitkomt en die nog zwaarder zal worden wil ik daar alvast op voorbereid zijn ;)

Iemand suggesties?

Oja de processor die ik dan ga kopen word deze:
http://www.alternate.nl/html/produc...o/Intel(R)/Core_en_trade_2_Duo_E8400/234283/?

Maarja dat geld bespaar ik liever! :D
Alvast bedankt alle meningen zijn welkom!

Stefann

Nog f toegevoegd:
Temp. is belangrijk voor overclocken, momenteel heb ik deze stats is dat gunstig voor het overclocken?:

Hardware Monitoring : ITE IT8718F
Voltage CPU : 1.10 V
+3.3V Voltage : 2.11 V
+5V Voltage : 5.10 V
+12V Voltage : 12.14 V
VTT : 2.96 V
VBAT : 3.12 V
Chassis Ventilator : 1216 rpm
Processor Temperatuur : 23 °C
Moederbord Temperatuur : 41 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Pentium (Core 1) : 43 °C
Intel Pentium (Core 2) : 43 °C
:
NVIDIA GeForce GTS 250 :
GPU Diode : 46 °C
GPU Fan : 44.00%

Laatst bewerkt:
Hoi....

Volgens de systeemeisen van MOH black ops kom je idd wat tekort qua processor.
Maar....Je videokaart is ook niet je van het.Dit is niet echt een gamerskaart maar 1 die laag valt in de mid-range.
Daarbij bepaalt de krachtvan de gpu meer in games als de cpu.

EDIT: de 8400 wordt in ieder geval wel ondersteundt door het mobo.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Tnx!
Sorry ik denk dat ik het verkeerd vermeld heb, er staat namelijk bij de chipset de 7050 maar de videokaart die ik gebruik staat daar onder en dat is de ASUS GTS250 (Nvidia GeForce GTS250). Deze heb ik erna aangeschaft samen met een voeding van 440watt.

Tog maar die nieuwe processor aanschaffen? Of dan eerst maar is proberen te overclocken? Is dat goed te doen met de e2200?

Dat je een 250 hebt had ik al gezien en had mijn antwoord daarop gebasserd.
Wil je echt gaan gamen dan zou beide een optie moeten zijn.(cpu&gpu)
Waarbij mijn eerste keuze de gpu is.Het onderstaande is eigenlijk al veelzeggend.

Die draai ik dan op 1440x900 16x AA en alles high maar dan krijg ik als er veel word geschoten lage framerate van @20fps. Opzich is het nog wel goed speelbaar als ik AA wat lager zet (4x ofzo dan krijg ik een mooie framerate)

Komt wellicht ook je voeding nog aan de beurt.

EDIT: ter verdere info voor evt mede helpmij'rs
Specs van het bordje

Laatst bewerkt:
Ok dankje,
Ja dat is mijn moederbord, maar is het nou slim voor mij om hem te overclocken of niet? Of eerst maar nog is die GPU opgraden ipv E2200?

Ja f uitgetest met fraps op een lege server: bij medal of honor krijg ik 30fps met 16x AA en bij 4x AA Ongeveer 35-40fps. Maarja als ik dus in een drukke server speel krijg ik wel is lage framerates van 20fps als er bijv. veel explosies zijn etc.

Denk btw dat overclocken bij jou niet eens kan.Je hebt een merk pc en daar zijn normaliter de bios'n beperkt van.

Grootste probleem qua graphics zit toch in je gpu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan