Stefann
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 jan 2010
Hallo,
Bij de wat nieuwere spellen viel het mij op dat mn Pc best wel veel lagde, dit komt bij mij door de processor. Kheb mn pc al helemaal opgeschoont (Ccleaner, Auslogics Disk Defrag/Boostspeed, Iobit Advanced system care en Game Booster) en alles afgesloten maar tog gaat de fps best laag als ik de spellen speel..
Ik vraag me af of ik nu gwn meteen een nieuwe processor moet aanschaffen of dat ik hem beter kan overclocken en dan een hoop geld kan besparen. Kheb zelf nog nooit ge-overclockt maar weet er wel al een beetje van.
Mijn Systeem:
Moederbord : Packard Bell BV MCP73VT-PM
Chipset : nVidia GeForce 7050
Processor : Intel Pentium E2200 @ 2200 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce GTS 250
Harde Schijf : ST332081 (320 GB)
CD-Rom Station : Cd-rom-station
Monitor Type : PKB VIS191WS - 20 inches
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6002 SP 2
Het spel waar ik het over had is medal of honor die nieuwste. Die draai ik dan op 1440x900 16x AA en alles high maar dan krijg ik als er veel word geschoten lage framerate van @20fps. Opzich is het nog wel goed speelbaar als ik AA wat lager zet (4x ofzo dan krijg ik een mooie framerate) maar aangezien black ops binnenkort uitkomt en die nog zwaarder zal worden wil ik daar alvast op voorbereid zijn
Iemand suggesties?
Oja de processor die ik dan ga kopen word deze:
http://www.alternate.nl/html/produc...o/Intel(R)/Core_en_trade_2_Duo_E8400/234283/?
Maarja dat geld bespaar ik liever!
Alvast bedankt alle meningen zijn welkom!
Stefann
Nog f toegevoegd:
Temp. is belangrijk voor overclocken, momenteel heb ik deze stats is dat gunstig voor het overclocken?:
Hardware Monitoring : ITE IT8718F
Voltage CPU : 1.10 V
+3.3V Voltage : 2.11 V
+5V Voltage : 5.10 V
+12V Voltage : 12.14 V
VTT : 2.96 V
VBAT : 3.12 V
Chassis Ventilator : 1216 rpm
Processor Temperatuur : 23 °C
Moederbord Temperatuur : 41 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Pentium (Core 1) : 43 °C
Intel Pentium (Core 2) : 43 °C
:
NVIDIA GeForce GTS 250 :
GPU Diode : 46 °C
GPU Fan : 44.00%
Bij de wat nieuwere spellen viel het mij op dat mn Pc best wel veel lagde, dit komt bij mij door de processor. Kheb mn pc al helemaal opgeschoont (Ccleaner, Auslogics Disk Defrag/Boostspeed, Iobit Advanced system care en Game Booster) en alles afgesloten maar tog gaat de fps best laag als ik de spellen speel..
Ik vraag me af of ik nu gwn meteen een nieuwe processor moet aanschaffen of dat ik hem beter kan overclocken en dan een hoop geld kan besparen. Kheb zelf nog nooit ge-overclockt maar weet er wel al een beetje van.
Mijn Systeem:
Moederbord : Packard Bell BV MCP73VT-PM
Chipset : nVidia GeForce 7050
Processor : Intel Pentium E2200 @ 2200 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce GTS 250
Harde Schijf : ST332081 (320 GB)
CD-Rom Station : Cd-rom-station
Monitor Type : PKB VIS191WS - 20 inches
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6002 SP 2
Het spel waar ik het over had is medal of honor die nieuwste. Die draai ik dan op 1440x900 16x AA en alles high maar dan krijg ik als er veel word geschoten lage framerate van @20fps. Opzich is het nog wel goed speelbaar als ik AA wat lager zet (4x ofzo dan krijg ik een mooie framerate) maar aangezien black ops binnenkort uitkomt en die nog zwaarder zal worden wil ik daar alvast op voorbereid zijn

Iemand suggesties?
Oja de processor die ik dan ga kopen word deze:
http://www.alternate.nl/html/produc...o/Intel(R)/Core_en_trade_2_Duo_E8400/234283/?
Maarja dat geld bespaar ik liever!

Alvast bedankt alle meningen zijn welkom!
Stefann
Nog f toegevoegd:
Temp. is belangrijk voor overclocken, momenteel heb ik deze stats is dat gunstig voor het overclocken?:
Hardware Monitoring : ITE IT8718F
Voltage CPU : 1.10 V
+3.3V Voltage : 2.11 V
+5V Voltage : 5.10 V
+12V Voltage : 12.14 V
VTT : 2.96 V
VBAT : 3.12 V
Chassis Ventilator : 1216 rpm
Processor Temperatuur : 23 °C
Moederbord Temperatuur : 41 °C
:
Processor : Thermal Diode