overclocken PB ixtreme m5740

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo!

Ik heb sinds een ruim jaar een PB ixtreme m5740, hierin zit zoals uit de winkel nieuw de I7 860 processor @ 2,8 GHz... (octocore, maar ik denk 4 cores, en 8 threads) een beetje weinig voor zo'n goeie processor vind ik persoonlijk, volgens mij moet die op een ruime 3 ook kunnen draaien.

Maar voor ik het een en ander ga proberen, wil ik graag weten of deze processor dat echt kan, en aangezien de garantie dan vervalt, dat die het dan blijft doen :p

Alvast bedankt

PS: nadat ik de bios setup voor de eerste keer heb uitgevoerd en de bootorder heb veranderd is na het saven het PB plaatje op het begin niet meer zichtbaar, maar komt er een lap txt over wat er (denk ik) allemaal gebeurt...

Packard Bell, vergeet het overklokken maar. Je hebt geen instel mogelijkheden in een Packard Bell bios.

Ik las ergens dat het ook via het OS zelf kan, of is dat niet mogelijk? of is er een mogelijkheid de bios up te graden?

PS: PB = Acer onder andere naam

ondanks dat het volgens jou Acer onder een andere naam is, blijft het antwoord hetzelfde. Merk of kant en klare PC's hebben geen overklok mogelijkheden. Ben bang via software ook niet. Meestal wordt de software bij het moederbord geleverd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan