overclocken processor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fulco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fulco

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Hallo,

Ik zit erover te denken om mijn AMD Sempron 3400+ te overclocken simpelweg omdat er voor de socket 754 niet veel betere processoren te krijgen zijn en ik mijn systeem dit jaar nog niet wil vervangen (nieuwe auto was prio 1....). Hoe kan ik dit op een zo veilig mogelijke manier doen? Voor extra ventilatoren in de casing heb ik al gezorgd!

Alvast bedankt voor de tips!

Gaat wel, niet slim.
Geen dual core, niet slim om over te klokken. Je temperatuur wordt ten eerste snel te warm. (Andere koelpasta/cpukoeler/northbridge/fans. Daarnaast heb je maar 1 processor die je dan beter niet kan laten doorbranden als het verkeerd gaat.
Hoeveel geheugen zit erin? Ga dat eerst maar eens bijschroeven. Betere videokaart. Anders zou ik ipv. al die fans een goedkoop MSI moederbord halen, P6NMG ofzow. En dan voor 90 euro een E5300 en je hebt ook al een leuk systeem. Maar goed, moet de rest ook weer op aansluiten.

Hoeveel zit je nu en naar wat wil je naartoe?

Hoi,

Bedankt voor de reaktie.
Ik heb het volgende systeem:
2 Gig geheugen
GeForce 7600GT
Moederborg K8N-E
De update die ik wil uitvoeren is omdat ik veel werk met Studio9 van Pinnacle. Hoe langer de film wordt tijdens het editten, hoe trager het programma wordt. Verder speel ik graag spellen als GTA en M.O.H. waarvan de laatste versies prima werkten alleen ben ik bang dat de volgende versies het niet meer gaan doen. Ik dacht dat met het overclocken van het systeem, de aanschaf van een nieuw systeem nog ff kan uitstellen. Overigens bouw ik mijn systeem wel zelf dus suggesties zijn van harte welkom alleen is dat eigenlijk weer een ander onderwerp.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan