Overclocken van E8400

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterme

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Ik ben mijn E8400 aan het overclocken en hij loopt nu stabiel op 4,05 Ghz op lucht.
Maar mijn temp van de cpu staat op 66 a 68 graden, is het nog verstandig om hem verder proberen te krijgen ivm temperatuur ?

Alleen de fsb is aangepast naar de 450, voor de rest is alles nog standaard.

Volgens Intel zelf kan hij 72 a 74 graden hebben en moet je er 3 graden minimaal onderzitten.

Zijn er nog andere mogelijkheden behalve meer/betere fans in de pc te doen om temp omlaag te krijgen ?

Nee, niet verder gaan. Straks komt de temp eens wat hoger als het buiten bijvoorbeeld warm is of door gewoon toeval, en dan heb je een kans dat hij het kan begeven. Sowieso zou ik een betere koeler aanschaffen als dat mogelijk is, of wat casefans want deze temperatuur is wel erg hoog.

Als cpu koeler heb ik er een Scythe Infinity erop zitten, dus daar ligt het niet aan. Misschien wel aan de hoeveelheid pasta, maar op elke fora zeggen ze weer iets anders over de hoeveelheid. De één zegt helemaal insmeren en de andere heeft het over een rijstkorrel groot en dan koeler erop en klaar is het..

Als kast zijnde heb ik een Antec 900, maar zat er zelf wel over na te denken nog een 120 mm fan in de zijkant van de kast te doen en misschien de andere fans te vervangen door misschien krachtigere en/of stillere. Heb btw de fans op low staan qua voltage/snelheid, ga er niet vanuit als ik hem op full zet dat hij dan meer dan 2 a 3 graden daalt, dat ga ik morgen proberen ivm Orthos die nu loopt.

Nog een andere vraag is, draai het op een Asus P5E mobo, waarbij ook nog een AI Suite op zit, die standaard kijkt en/of instelt welke voltage etc je nodig bent. Moet ik die helemaal uit hebben staan of maakt dat tijdens het oc niet veel uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan