overclocken van i7 920 alle hulp is welkom

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunderwave4

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
beste leden

ik heb hier de onderstaande computer staan

p6tse moederbord van asus
4gb geheugen van kingston valueram 1333mhz
750gb hardeschijf
corsair h50 waterkoeling
antec 300 case
i7 920 processor
550wat ocz stealth extreme voeding
ati sapphire radeon 5850

mijn vraag aan jullie is op dit moment ben ik mijn processor aan het overclocken

tot dusver 3.8GHZ

bclk 190
dram 1523
uclk 3047
voltage 1.25

temperaturen zijn idle 23/24 stressed 42/43

1. in windows 7 als ik bij system kijk staat de kloksnelheid op de standaart 2.67 komt dit door intel stepping of heb ik dit mis

2. hoe hoog raden jullie mij aan te gaan

3. en mijn geheugen instelling zijn deze zo goed of raden jullie andere instellingen aan

4. zouden jullie ook aanbevelen om auto tune van ati met deze instellingen te gebruiken of de videokaart gewoon standaard laten

ben wel op de hoogte hoe het werkt met cpu overclocken maar met geheugen nog niet helemaal

alvast bedankt voor jullie hulp

Frans Henstra :D

maakt niet uit hoe hoog je gaat zolang je je temperatuur maar onder controle houdt... dus liefst onder de 80

ik raad je aan niet te overclocken als dat niet nodig is, je hebt al een vrij snelle processor en gebruik je de extra snelheid nou ook echt?

maakt niet uit hoe hoog je gaat zolang je je temperatuur maar onder controle houdt... dus liefst onder de 80

ik raad je aan niet te overclocken als dat niet nodig is, je hebt al een vrij snelle processor en gebruik je de extra snelheid nou ook echt?

1. het gaat mij ook om het voltage ik zit nu in de gele zone?

2. het idee is dat ik alle power uit mijn videokaart wil halen

Als je je videokaart optimaal wilt benutten, dan kun je beter je videokaart overclocken met ATI Catalyst i.p.v. de processor overclocken. Ik heb zelf ook een 5850 (wel een vanuit de fabriek al iets overclockte) en draai alle games (ook de nieuwste COD, MOH en de eerste Crysis) op de hoogste settings met een resolutie van 1920 x 1080. Van wat ik begrepen heb mij doet een processor niet echt veel in games. Ik zou er zelf nog niet te veel aan doen als het nu goed werkt.

Je processor lekker laten zo. Je hebt deze nu op 3,8Ghz wat al meer dan 1GHz overklok is.

1. in windows 7 als ik bij system kijk staat de kloksnelheid op de standaart 2.67 komt dit door intel stepping of heb ik dit mis

Inderdaad die is de stepping / C1E. Deze draaien de multiplier omlaag bij weinig CPU gebruik. een eco functie dus.

2. hoe hoog raden jullie mij aan te gaan.

Ligt eraan hoe hoog je wilt. Het is nu meer als hobbie. Je merkt geen verschil tussen 3.8Ghz en 4Ghz (bij normaal gebruik) voor benchmarks zit er wel een klein verschil in.

3. en mijn geheugen instelling zijn deze zo goed of raden jullie andere instellingen aan.

ALs je pc goed blijft draaien, de temp van je mobo niet te hoog is en de spanning van je geheugen niet hoger is als 1,65. Dan is het goed :)
Persoonlijk zou ik de snelheid van je geheugen een stapje terug zetten.
De overklok is hier vraij veel en valueram heeft geen "koelplaten".

Even bij gebruik voelen of de geheugenstripjes nog koel aanvoelen.

4. zouden jullie ook aanbevelen om auto tune van ati met deze instellingen te gebruiken of de videokaart gewoon standaard laten.

Autotune ben ik geen fan van. EVGA Precision werkt ook goed en is gebruiks vriendelijk.

Voor de rest is overklokken natuurlijk en hobbie.
Opzich niet nodig met zón cpu. Maar het is altijd leuk om het maximale uit een cpu te halen. Hierdoor kun je makkelijk geld besparen.
ALs je weet wat je doet is er niets aan de hand. :)

bedankt allemaal voor de hulp heb besloten 3.7 te laten staan

op dit moment ben ik een nieuw topic aan het openen driver probleem laptop ik hoop dat jullie mij hier ook mee kunnen helpen dit is namelijk dringend

bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan