Overclocken+XP wil niet :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

-ThePriest-

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
Berichten
47
Ik heb tijden mijn computer overgeclockt van 3,00 GHz naar 3,75 GHz, nu vandaag vond ik het wel geinig om hem nog hoger te zetten. Dus voltage iets omhoog en frequentie iets omhoog. Maar ik kan maar kleine stapjes tegelijk doen anders als ik hem opstart gaat windows zeuren :S, hij geeft een blauw scherm en gaat dan weer uit en start opnieuw. Als ik dan de frequentie een stap terug zet dan doet windows het weer wel, zet ik hem dan weer uit en doe ik de hele mik mak opnieuw dat doet windows het wel (soms).

Waarom¿? Windows heeft toch helemaal niks met de snelheid van je CPU te maken?
Kan ik iets veranderen of bijwerken zodat windows niet meer zo moeilijk doet?

Alvast bedankt :D
 
Hmm.. Windows heeft wel iets te maken met je CPU en andersom zeker. Als je cpu, die overclocking niet aan kan, zegt die "doe het zelf" Een PI kan ook geen XP aan. dat gaat dus ook niet. Dus conclusie ..... niet te veel overclocken en oppassen met de temperaturen, of...
 
Heeft iemand anders nog een oplossing voor dit probleem:confused:

Ik ben namelijk ook geintresseerd in dit onderwerp.


Alvast bedankt:thumb:
 
Als je processor te warm wordt, wordt hij instabiel en kun je niet meer verwachten dat alles zomaar goed gaat. In elk geval dus zorgen voor goede koeling.
 
vanzwam zei:
Een PI kan ook geen XP aan

:D het is mij gelukt met een 133 mhz en 98 mb ram:evil:
draait nog niet zo slecht hoor:)
is ook alleen maar voor msn bedoelt en mailtjes enzzz
:thumb:
 
Sauria zei:
Als je processor te warm wordt, wordt hij instabiel en kun je niet meer verwachten dat alles zomaar goed gaat. In elk geval dus zorgen voor goede koeling.

Er zit waterkoeling op ;) , en blijft stabiel onder de 30 graden , dus daar geen zorgen :p
 
Welke foutmeldingen krijg je in het blauwe scherm en welke bestanden worden er genoemd?
Het kan zijn dat de blauwe schermen, die foutmeldingen geven over problemen die je geheugen veroorzaakt.
 
Het gaat te snel om te zien, het kan best zijn dat het fouten zijn in de geheugen want je ziet eventjes 0x008... enz. mem adressen dus , maar ik heb ook eens zo een scherm gekregen toen windows om een foute "boot" bestand had. Iemand een oplossing? Want BIOS trekt de settings zonder problemen
 
Blijkbaar is 3.75 ghz de max voor je cpu(is overigens al een mooie overclock...) Misschien dat het helpt als je je voltage wat verhoogt...
 
Hoe zit je met de geheugen instelling in het Bios?
Zet de RAS en CAS enz eens een stapje trager.
 
skelle zei:
Blijkbaar is 3.75 ghz de max voor je cpu(is overigens al een mooie overclock...) Misschien dat het helpt als je je voltage wat verhoogt...

Die schroef ik dan ook omhoog maar windows flipt dan nog steeds :(
Hij draait nu wel op 3.87GHz

crash zei:
Hoe zit je met de geheugen instelling in het Bios?
Zet de RAS en CAS enz eens een stapje trager.

Geheugen staat nog op standaard, zit nu 1Gb in.
(RAS en CAS wat zijn dat :eek: )
 
Je geheugen wordt verkocht met specificaties. Bijvoorbeeld 256MB PC3200(400mhz) 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)

Als je een Bios hebt, waarbij je veel zelf kunt instellen, dan kun je de dik gedrukte waardes aanpassen.

Cas-latency(CL)
(Common Access Strobe-latency.)
De belangrijkste latency van het werkgeheugen wordt uitgedrukt in CAS-latency. Dit heeft alles te maken met de snelheid waarmee gegevens vanuit het geheugen beschikbaar moeten zijn voor bewerking. Werkgeheugen is opgedeeld in afzonderlijke banken, die elk een vaste geheugenomvang hebben. Zo bestaat een 128 MB module bijvoorbeeld uit zestien banken van elk 8 MB. De CAS-latency geeft hierbij aan hoe snel er van de ene geheugenlocatie naar de andere geschakeld kan worden, en dus hoe snel de informatie beschikbaar is voor verdere verwerking.

RAS-only refresh
Type opfrissing bij een DRAM door het uitvoeren van een blinde leescyclus. Het signaal RAS wordt geactiveerd en de DRAM wordt een rij-adres (het opfrissingsadres) toegestuurd; het signaal CAS blijft echter niet-actief. Een kolomadres is niet nodig. Intern leest de DRAM een rij uit het bitlijnenpaar en versterkt de uitgelezen gegevens. Deze worden echter door het niet-actieve signaal CAS niet naar het I/O-lijnenpaar gebracht en dus evenmin naar de gegevensuitgangsbuffer gebracht. Om het hele geheugen op te frissen dient een externe logica of de CPU zelf alle rij-adressen één voor één naar de DRAM te sturen.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan