Overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave de Bruin

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Hallo,

Ik heb een nvidea XFX 6800GT pci-e videokaart,
ik heb rivatuner op mijn pc staan en wil graag een gaan proberen om de kaart te overclocken.

de standaar waarden zijn:
Core: 350 mhz
geheugen 1100 mhz

ik heb nergens in een revieuw gevonden wat de maximala waardes zijn voor dit merk.

wel van een leadtech,
die zijn maximaal:
core 425mhz
gehegen 1170 mhz

mijn vraag is of iemand hier misschien ervaring mee heeft. met het merk XFX dan

er zit gewoon een standaard cooler op

Alvast bedankt

Welkom op Helpmij.

Kijk eens naar register bestandje ForceWare Coolbits 2.0. Daarmee wordt de overklok tabblad van de Nvidia driver vrij gegeven. Als het goed is kun je daarmee de videokaart zelf laten bepalen, wat de beste overklok mogelijkheid is.:)
Even zoeken met Google.

ga in stapjes naar boven kijk goed naar de temperatuur. Doe meschien even een bechmark test van je graka om te zien dat de temp dan niet te hoog komt. Neem 60 graden ongeveer als maxima.

ik heb het al gevonden, ik had rivatuner er al op staan en toen ik bij rivatuner: Enable driver-level hardware overclocking, aan vinkte toen stond er bij de instellingen van de kaart ook ineens, Klokfrequentie instellingen tussen.

en daar kon ik aanklikken, Optimale frequentie detecteren.

toen gaf hij zelf de ideale frequenties.

core: 430 mhz
geheugen: 1153 mhz

hij word nu inderdaad een stuk warmer maar de vertragingdrempel is pas bij 127 graden celcius en hij komt stressed niet boven de 85 uit dus lijkt me wel okee.

iniedergeval bedankt voor de tips

lijkt me dus al warm. Het beeld schokt soms al bij 80 graden van de gpu.
je zou beter een nieuwe koeler kopen zo een artic is wel nice dan gaat de warme lucht ineens uit je pc kast inplaats van erin te blijven hangen.

Maar met de standaard snelheid werk hij ook al met gemak 75 graden stressed,
deze kaarte kaan er om bekend dat ze erg warm worden. in een revieuw heb ik ook gelezen dat dit heel normaal is voor deze kaart, er stond ook een ractie op van iemand met een zalman koeler erop en die werd nog tegen de 80 graden alleen minder geluid van de cooler.
en heb verder geen last van haperingen of artifacts.
ik kijk het nog even aan en anders kan ik altijd nog een andere cooler kopen.
en heb een zeer goeie airflow dus met warme lucht zit het wel goed:thumb:

automatisch detecteren werkt niet zo goed vind ik. Ik deed dit ook en het kwam veel te hoog: ik kreeg artifacts. Je moet es een benchmark draaien en kijken hoeveel punten je haalt, klok dan ff naar beneden en draai die benchmark opnieuw, hoogstwaarschijnlijk zal je na de downclock meer punten hebben(als je niet teveel downclockt: 5 mhz voor core en 10 voor geheugen) Bij mij zei hij voor automatisch detecteren(geforce 5200) geheugen op 530(standaard 332) Ik haalde het meeste punten met 499 mhz en voor core zei is 337 (standaard 250) en ik haalde de meeste punten met 320. Het scheelde 200 punten(1300 met het manueel overklokken en 1100 met automatisch detecteren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan