Overclocking failed na stroomuitval, wat nu? Niks raars gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcxpnoob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Sorry voor de dubbelpost, maar ik denk dat deze post misschien beter hier past?

Ik plaats de vraag op dit forum omdat ik een damn computernoob ben en er anders niet uitkom.
So in b4 googleit

&inb4 tl;dr
Ik was rustig boven het internet aan het browsen, terwijl een van de werknemers van onze zaak, op de begane grond, besloot om eens met de stroom te gaan *****n ipv. gewoon de lampen van de zaak uit te doen. Vervolgens viel de stroom op het kantoor uit, waardoor de pc en andere hardware uitviel.
Toen ik na een tijdje de computer weer aandeed leek hij het goed te doen. (De LEDs van de stekkerdozen brandden pas weer op het moment dat ik de aan-knop indrukte.)
Toen, omdat onze werknemer apparently nog steeds met de stroom aan het *****n was, viel de stroom weer uit, tijdens het opstarten.
Na een tijdje deed ik de pc weer aan, (De LEDs van de stekkerdozen brandden pas weer op het moment dat ik de aan-knop indrukte.) maar toen bleef hij plotseling hangen bij een van de beginschermen.
Wat er wordt gegeven;

Overclocking failed.

Press F1 to reconfigure
Press F2 to enter setup

WTF moet ik nu doen, ik wil niks stukmaken en al helemaal geen gegevens kwijtraken.
Er staan allerlei belangrijke gegevens in en een hoop persoonlijke dingen zoals foto's.

Pc is een dualboot met Windows XP en Linux Mint
Ik zat op XP ten tijde van het tragische ongeval.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Ik weet niet wat overklokken is maar ik heb het niet bewust gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan