overclockte Q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

JON44S

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
ik heb een korte vraag maar ik vind het antwoord er niet op
ik heb in de bios mijn Q6600 overclockt naar 2,8 Ghz
( enkel de FSB hoger gezet tot hij op 2,8 ghz draaide, de rest staat op auto )
maar cpu-z geeft steeds weer dat hij maar op 1866 Mhz draait met een Multiplier van x 6.0
soms als ik een game afsluit zie ik wel dat hij op 2800 Mhz en x 9.0 staat
hoe kan ik er voor zorgen dat hij op 2800 Mhz blijft de hele tijd ?
Grtz Jonas

Dat komt omdat de processor zijn multiplier automatisch omlaag wordt gezet als het systeem weinig te doen heeft, om energie te besparen. Als er extra kracht nodig is dan gaat dat weer omhoog, naar die 2,8GHz dus. In de BIOS moet je even zoeken naar iets als Intel EIST of SpeedStep, en dat moet je uitschakelen.

hallo,

ik heb het zelfde, het heet speedstep, je processor wordt automatisch lager geclockt als je niks doet om het stroomverbruik te verminderen.
als je een programma start wordt hij als het goed is hoger geclockt.

je moet in de bios even kijken of je ietst van C1E ziet, speedstep uitzetten en hij staat altijd op 1 snelheid.

-- te laat --:p

Laatst bewerkt:
ja dat merkte ik al wanneer ik een programma start veranderd de kloksnelheid soms, bedankt :d ga direct kijken of ik dit vind in de bios
volgens wat jullie zijden zou ik dat op dissable moeten zetten ? ( ipv enable dan ? )

Oké heb het al gevonden, het heette C1E Support :) staat nu op Disabled en is nog steeds niet opgelost
srry dat ik hiernet iets anders zei :s

Laatst bewerkt:
oké is toch gelukt, C1E Support uitgezet, daarna de multiplier van auto op 9,0 gezet wat ik ergens las
nu blijft mijn Q6600 in CPU-Z op 2799 Mhz mt Multiplier 9.0
( ook in mijn vista sidebar heb ik een gadget waarmee je kan zien hoe druk de pc bezig is staat nu 2,8 ipv anders 1,6 of soms 2,4
bedankt voor de reacties, mijn probleem is opgelost ;D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan