overdracht ethernet = zeer traag (max. 1MB/sec)

• Onderwerp starter Onderwerp starter KH87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KH87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2011
Ik heb al heel wat fora geraadpleegd, maar ik vind niet meteen een oplossing..
Als ik bestanden tussen, of van m'n NAS-server (via wifi op laptop en ethernet tss NAS en modem) transfereer, gaat ie tegen max. 1MB per seconde, wat dus zenuwslopend is.

-Modem: Sagem vdsl2 f3464 (model SAGEM_LB_IGD)
-NAS: Lacie Network Space
deze staan naast elkaar
(het netwerk wordt helemaal niet overbelast; gn andere downloads, etc.)

de speedtestresultaten;
1553367788.png

Kan er iemand mij verder helpen aub, wnt met die traagheid rendeert m'n investering niet echt..

Wat voor internet abonnement heb je? 40MB/s? Want dan zijn dit redelijk normale snelheden.

Ahzu, mn Scarlet One abo is namelijk 25Mbps...
Wat moet ik dan doen (/aanschaffen) om de 'beloofde' 65MB/s ethernet speed van Lacie te behalen? (snellere modem?)

Waarschijnlijk heb je die al. Wat speedtest aangeeft is niet de snelheid van je netwerk, maar de snelheid waarmee je computer bestanden uploadt/downloadt van/naar je pc.

De overdracht snelheid van een pc naar een NAS is altijd trager dan tussen een pc en pc/server. Normaal zou dat toch een 5 tal mbps moeten zijn van een NAS. Jou internetsnelheid is wel redelijk normaal<;

Een netwerkschijf is niet alleen afhankelijk van de capaciteiten van het interne netwerk, maar ook van de ingebouwde processor. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de LaCie Network Space geen snelle NAS is.
voor een snellere NAS zou ik je toch een Synology of QNAP aanraden.

Ik heb hier een D-Link nas staan en een server. Die snelheden zijn echt heel verschillend. Een nas is gewoon trager.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan