• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overdragen rijen blad 1 naar blad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnvane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een risico analyse. Daar is plan om het als volgt te maken:
Op pagina 1 worden de risico's aangevinkt, uit een lijst van alle denkbare risico's.
Op pagina 2 wordt vervolgens ingevuld hoe groot het risico is, wat er tegen gedaan kan worden enzovoort.
De bedoeling is dus dat de risico's die aangevinkt worden op blad 1, ook op blad 2 komen te staan, dat kreeg ik nog wel voor elkaar.
Vervolgens moeten de risico's onder elkaar komen te staan (dus zonder witte regels ertussen).
Dat kreeg ik ook wel voor elkaar, maar dat lukte alleen met een filter.
Ik ben niet de enige die het programma dadelijk gaat gebruiken, dus mijn bedoeling is, dat er 1 knop komt, die aan de hand van een macro de risico's over zet van blad 1 naar blad 2 en de witte regels er uit haalt.
Ik heb al rond gekeken op forums en zelf gestoeid, maar ik kom er echt niet uit, ben tenslotte ook pas een beginnend macro schrijver.

Bijgevoegd zit mijn bestand zodat je een beeld kunt krijgen over hoe en wat.
Als iemand mij zou willen helpen, Alvast bedankt.

Groet, StijnBekijk bijlage Map2.xlsxBekijk bijlage Map2.xlsx

Ik heb je bestandje een beetje aangepast.
Ik heb de checkboxen weggehaald, deze komen er te staan door dubbel te klikken in een cel in kolom B
Met dubbel klik zet je de "checkbox" aan of uit, als je hem uitzet wordt de regel weer uit het andere tabblad verwijderd.

Bekijk bijlage stijnvane.xlsm

Niels

Dit is echt super Niels, Hier kan ik mee aan de slag.
Hartelijk bedankt!

Graag gedaan.
Als je voldoende hebt aan het antwoord zet je de vraag dan op opgelost.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan