• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overeenkomsten zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

willigenburg1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsxBekijk bijlage voorbeeld.xlsxBekijk bijlage voorbeeld.xlsxBekijk bijlage 177140Bekijk bijlage voorbeeld.xlsxBekijk bijlage voorbeeld.xlsxGoedemiddag,

waarschijnlijk voor jullie een simpele vraag maar ik kom er echt niet meer uit.

Ik heb een groot databestand en ik wil uit 2 kollomen de overeenkomsten zoeken en noteren in een derde kollom.
Kunnen jullie me hierbij helpen want het lukt me echt niet.

Omdat het om vertrouwelijke data gaat heb ik een voorbeeldbestand gemaakt.

Alvast bedanktBekijk bijlage 177124

N.B. (vergeten erbij te vermelden) de kollomen zijn niet even lang, de eerste bevat 121 cellen de tweede bijna 10.000

Laatst bewerkt:
Wat voor waarden wil je dat er in de kolom 'overeenkomstig' komt te staan?
Voeg er anders even een voorbeeld aan toe waarbij je handmatig een paar waarden in die kolom weergeeft.

Bedankt voor uw reactie, ik wil de waarden die zowel in kolom 1 als in kolom 2 voorkomen in kolom 3 hebben.
Ik heb het voorbeeld bestand aangepast, de roodgemarkeerde cellen komen in beide kolommen voor en deze wil ik dus graag in kolom 3 hebben.

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B2;$C$2:$C$10;1;0));"";B2)
met deze formule krijg je het zelfde resultaat maar dan zonder hulpkolom

Hoera! bedankt, dat hielp enorm, na de hele middag klooien met vertical lookup was dit precies wat ik nodig had.
Top!

Ik ga die van u ook nog proberen popipipo,

Maar het probleem is in ieder geval opgelost!
harstikke bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan