• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overeenkomstige cellen binnen verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman2011

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Beste Excel experts

Ik zou graag overeenkomstige cellen willen zoeken binnen verschillende tabbladen.
Ik zal het uitleggen in een voorbeeld (zie ook bijlage)
Ik heb verschillende winkels, bijvoorbeeld winkel 1, winkel 2, winkel 3 en winkel 4.
Klanten komen bij alle 4 de winkels boodschappen doen.
Nu wil ik het volgende weten:

Ik zou graag willen weten welke klanten bij verschillende winkels exact hetzelfde hebben gekocht?

In de bijlage heb ik even snel een klantenbestand gemaakt bij verschillende winkels.
In dit bestand zijn bij elke winkel 5 personen die in alle winkels hetzelfde hebben gekocht.
klantnummer 1234 heeft bij alle winkels 'boter en kaas' gekocht
klantnummer 5678 heeft bij alle winkels brood gekocht
klantnummer 4321 heeft bij alle winkels meel gekocht
klantnummer 8765 heeft bij alle winkels rijst gekocht
klantnummer 6789 heeft bij alle winkels aardappelen gekocht.

Hoe krijg ik dit inzichtelijk in een veel groter bestand met veel meer klanten.
Ik neem aan, als ik 1 keer weet hoe ik klantnummers kan vinden die alle 4 winkels zijn geweest, ik ook makkelijk de formule kan aanpassen naar 3 winkels?
Dus bijvoorbeeld: Welke klantnummers hebben dezelfde artikelen gekocht bij winkel 1, winkel 2 en winkel 3?
Ik hoop dat e.a beetje duidelijk is.
Is dit überhaupt mogelijk???
In de bijlage heb ik alle winkels gezet en een tabblad met hoe ik het er uit zou willen laten zien....
alvast bedankt voor de reactie.

groeten jan

Bijlagen

Bedankt voor je reactie
Ik probeer nu de formules om te zetten naar mijn eigen excel bestand, maar dat wil nog niet echt lukken.
Ik heb jou/mijn excel bestand iets aangepast met andere titels (die overeenkomen met mijn eigen excel sheet) en daarna geprobeerd de formule om te zetten naar mijn eigen bestand.
Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar misschien heb jij het misschien verkeerd geïnterpreteerd (niet beledigend bedoeld...)
Ik weet van te voren natuurlijk niet om welke klanten het gaat.
Ik heb een database van 1000'den klanten in de verschillende tabbladen ( winkel 1 , winkel 2 , winkel 3 en winkel 4) en ik wil graag excel laten uitzoeken welke klanten bij alle winkels zijn geweest.
In jou voorbeeld lijkt het er op dat de klantnummers al bekend zijn.

Bijlagen

Hallo,

Klopt helemaal. In mijn voorbeeld wordt op klantnummer gezocht, maar dat is kennelijk niet wat je zoekt. Begrijp ik het goed dat je wil weten of er klanten zijn die in alle winkels hetzelfde product hebben aangeschaft en zo ja, wie dat dan zijn?

Laatst bewerkt:
Komt deze in de buurt?

In de ene tekst spreek je van de klanten die in de 4 winkels hetzelfde kopen in de ander spreek je van klanten die in de vier winkels kopen

Ik heb het mijn eigen moeilijk gemaakt en gezocht naar klanten die in de verschillende winkels hetzelfde kopen.
bv. Goos koopt soms aardappelen en soms friet.

Bijlagen

Heel erg bedankt voor je bijdrage.
Zo zou ik het graag willen zien inderdaad.
Nu komt de volgende stap, om de file + macro om te zetten naar mijn eigen excel file.
Ik heb nu alle items uit winkel 1 weggedaan en daar voor in de plek heb ik mijn hele winkelbestand van winkel 1 geïmporteerd.
Hetzelfde heb ik gedaan voor winkel 2 en 3 en 4.
Ik dacht daarna 'alles vernieuwen' te doen voor het eindresultaat, maar helaas gebeurd er niks.
Misschien heeft het te maken met verkeerde verwijzingen? Maakt dat iets uit?
In jou voorbeeld staat PATIENT_ID (Study) in kolom B terwijl in het echte grote document PATIENT_ID (Study) in kolom D staat
In jou voorbeeld staat ACQUISITIONPROTOCOL (Series) in kolom C terwijl in het echte document in kolom I staat.

Als ik nu ook de naam van bijvoorbeeld winkel 1 verander in een andere naam, gaat de macro dan nog wel werken???
Ik bedoel dan de tabblad naam...

Sorry voor mijn misschien domme vraag....

Het plaatsen van een relevant voorbeeld, met de info op de juiste plaats en een voorbeeld van hoe de uitkomst zou moeten zijn kan wonderen doen

Ik zal vanavond een uitgebreider file maken.
Kost even wat meer tijd om dat in elkaar te zetten.
Wel alvast super bedankt voor de hulp.

Beste experts

Ik heb een nieuwe opzet gemaakt, wat meer op de realiteit lijkt.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee.
Het betreft dus een database met deelnemers die op verschillende toestellen een onderzoek hebben gehad.
Ik wil dus graag weten of een bepaalde deelnemer (PATIENT_ID (Study)) op meerdere toestellen exact hetzelfde onderzoek heeft gehad.
Bijvoorbeeld een specifiek deelnemer heeft op alle toestellen exact dezelfde onderzoek (ACQUISITIONPROTOCOL (Series)) uitgevoerd.
zoals uit het voorbeeld uit de bijlage:
ID1234522 heeft op alle toestellen (5 stuks) een onderzoek genaamd fantoom 2 gehad.

Daarnaast zou ik ook willen weten of deelnemers op bijvoorbeeld maar 4 toestellen of 3 toestellen exact hetzelfde heeft gehad.

groeten Jan

Bijlagen

Waarom leg je de data niet gestructureerd vast in 1 tabel?

PatiientId datum tijd Ct1-5 en alle verdere NB's. Draaitabel er overheen en klaar.

Allereerst , Dit is helemaal hoe ik het graag zou willen.
Heel erg bedankt.
Echter...Ik heb nu alle informatie uit alle tabbladen weggehaald en mijn eigen data erin gezet.
De kolommen met mijn eigen informatie komen precies overeen met het voorbeeld wat ik gisteren stuurde.
Ik selecteer opnieuw de macro, maar dan gebeurt er helemaal niks.
Hij laat helemaal geen resultaten zien, niks.
Als ik 'alles vernieuwen' doe, lijkt het ook alsof er niks gebeurd.
Het is een enorme database, maar het lijkt of hij binnen een seconde vernieuwd en dat lijkt mij niet correct
Heb ik een andere knop nodig om de database te verversen???

Al geprobeerd met een stuk van uw bestand te kopiëren naar het voorbeeldbestand en dan de knoppen te gebruiken?

Beste emields en de rest
Heel erg bedankt voor alle moeite die jullie hebben gedaan.
Jullie hebben me hier enorm mee geholpen.
Ik hoop ook ooit een keer zo slim te zijn om dit zelf te kunnen.

@VenA
alles in 1 file stoppen en een draaitabel maken, had ik al geprobeerd.
Helaas kreeg ik daar ook niet uit wat ik graag zou willen.

Sorry ben ik nog 1 laatste keer
Alles werkt prima nu, alleen zoekt het systeem nu alleen maar op de items die we waarschijnlijk ingesteld hebben??
Ik heb nu in de excelsheet een nieuw item toegevoegd "Pietje" met bijbehorend ID nummer, die op alle toestellen ingevoerd is.
Dus ID nummer 987654 heeft op alle toestellen een onderzoek gehad genaamd 'Pietje"
Als ik nu de macro draai, komt dit item niet in het gewenste nieuwe overzicht.
Naast 'Pietje' zijn er mijn eigen file nog wel 100 verschillende items waar hij naar moet kijken...

Bijlagen

verander in de tweede lijn van de code D2 naar D1

Code:
y = .Range(.Range("D1"), .Range("D1").End(xlDown)).Rows.Count

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan