janneman2011
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 okt 2011
Beste Excel experts
Ik zou graag overeenkomstige cellen willen zoeken binnen verschillende tabbladen.
Ik zal het uitleggen in een voorbeeld (zie ook bijlage)
Ik heb verschillende winkels, bijvoorbeeld winkel 1, winkel 2, winkel 3 en winkel 4.
Klanten komen bij alle 4 de winkels boodschappen doen.
Nu wil ik het volgende weten:
Ik zou graag willen weten welke klanten bij verschillende winkels exact hetzelfde hebben gekocht?
In de bijlage heb ik even snel een klantenbestand gemaakt bij verschillende winkels.
In dit bestand zijn bij elke winkel 5 personen die in alle winkels hetzelfde hebben gekocht.
klantnummer 1234 heeft bij alle winkels 'boter en kaas' gekocht
klantnummer 5678 heeft bij alle winkels brood gekocht
klantnummer 4321 heeft bij alle winkels meel gekocht
klantnummer 8765 heeft bij alle winkels rijst gekocht
klantnummer 6789 heeft bij alle winkels aardappelen gekocht.
Hoe krijg ik dit inzichtelijk in een veel groter bestand met veel meer klanten.
Ik neem aan, als ik 1 keer weet hoe ik klantnummers kan vinden die alle 4 winkels zijn geweest, ik ook makkelijk de formule kan aanpassen naar 3 winkels?
Dus bijvoorbeeld: Welke klantnummers hebben dezelfde artikelen gekocht bij winkel 1, winkel 2 en winkel 3?
Ik hoop dat e.a beetje duidelijk is.
Is dit überhaupt mogelijk???
In de bijlage heb ik alle winkels gezet en een tabblad met hoe ik het er uit zou willen laten zien....
alvast bedankt voor de reactie.
groeten jan
Ik zou graag overeenkomstige cellen willen zoeken binnen verschillende tabbladen.
Ik zal het uitleggen in een voorbeeld (zie ook bijlage)
Ik heb verschillende winkels, bijvoorbeeld winkel 1, winkel 2, winkel 3 en winkel 4.
Klanten komen bij alle 4 de winkels boodschappen doen.
Nu wil ik het volgende weten:
Ik zou graag willen weten welke klanten bij verschillende winkels exact hetzelfde hebben gekocht?
In de bijlage heb ik even snel een klantenbestand gemaakt bij verschillende winkels.
In dit bestand zijn bij elke winkel 5 personen die in alle winkels hetzelfde hebben gekocht.
klantnummer 1234 heeft bij alle winkels 'boter en kaas' gekocht
klantnummer 5678 heeft bij alle winkels brood gekocht
klantnummer 4321 heeft bij alle winkels meel gekocht
klantnummer 8765 heeft bij alle winkels rijst gekocht
klantnummer 6789 heeft bij alle winkels aardappelen gekocht.
Hoe krijg ik dit inzichtelijk in een veel groter bestand met veel meer klanten.
Ik neem aan, als ik 1 keer weet hoe ik klantnummers kan vinden die alle 4 winkels zijn geweest, ik ook makkelijk de formule kan aanpassen naar 3 winkels?
Dus bijvoorbeeld: Welke klantnummers hebben dezelfde artikelen gekocht bij winkel 1, winkel 2 en winkel 3?
Ik hoop dat e.a beetje duidelijk is.
Is dit überhaupt mogelijk???
In de bijlage heb ik alle winkels gezet en een tabblad met hoe ik het er uit zou willen laten zien....
alvast bedankt voor de reactie.
groeten jan