Overgaan Office 2003 naar 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik overweeg de aanschaf van Office 2007 Enterprise. Op dit moment heb ik 2003.
Wat gebeurt er met mijn 2003 programma's en bestanden (dus ook de adres en postvak in/uit bestanden in Outlook) als ik office 2007 ga installeren. Gaat dit allemaal vanzelf goed of moet ik eerst back ups van alles maken?

:rolleyes: Bij voorbaat dank.

Of het nu vanzelf goed gaat of niet, ik zou hoe dan ook back-ups maken (zeker als je met microsoft producten werkt:()!

Je gewone bestanden (word, excel, etc.) worden gewoon herkent. Office 2007 heeft wel een nieuwe extentie (*.docx, *.xlsx, etc), maar er is ook een compatibiliteitsmodus ingebouwd, waardoor je al je oude bestanden nog kan gebruiken en ook maken.

Over Outlook weet ik helaas te weinig.

Inderdaad maakt Ger@ld een vesrtandige opmerking om een back-up te maken. Maar na het installeren van Office 2007 neemt de nieuwe outlook al je berichten en adressen van de 2003 versie gewoon over.

Ok alles is duidelijk. Een back-up van mijn bestanden had ik natuurlijk sowieso gemaakt.
Bedankt voor de snelle reactie.
:thumb:

Je moet je ook realiseren dat de bestanden die jij in 2007 maakt, niet zomaar gebruikt kunnen worden door iemand anders die versie 2003 of lager heeft.
Microsoft stelt hier wel een tool voor beschikbaar, maar handig is dit allemaal niet.

Dus als je veel bestanden wilt gaan uitwisselen met mensen die nog geen 2007 hebben zou ik je afraden om over te stappen.

Laatst bewerkt:
Waarom afraden? Ik vind het een stuk mooier geworden (wel zwaarder voor je computer:confused:). Wat je ook kan doen is in de opties (officeknop > opties) standaard de compatibiliteitsmodus aanzetten. Dan heb je de nieuwe office met de oude extentie.

Mooier hoeft van mij niet, als het maar doet wat het doen moet.
Als je een alleengebruiker bent van 2007 vind ik het tevens zonde van het geld om over te stappen van 2003 naar 2007.
Als je alle functionaliteit wilt gaan gebruiken en de netwerk faciliteiten wilt gaan benutten is het het overwegen waard, maar dan moet je wel met het hele bedrijf ( alle competers ) overstappen.
Als er maar één gebruiker tussen zit die de bestanden verkeerd op zit te slaan, heb je een probleem in het bedrijf of op het netwerk. Dit kan door een tool van Microsoft voor een deel wel weer opgelost worden, maar erg gebruiksvriendelijk is dit niet.

Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me af of het het geld inderdaad wel waard is om over te stappen op 2007. Mijn 2003 werkt op zich probleemloos.
Ik hou mijn beslissing over te stappen nog even in overweging. In ieder geval bedankt voor alle info.
:thumb:

overgang office 2003 naar 2007

Ook ik heb het geprobeerd met het advies office 2003 naast 2007 te installeren want dat zou probleemloos kunnen om te kunnen blijven kiezen tussen office 2003 of 2007 documentversies ivm uitwisselbaarheid. Outlook heb ik niet ingeinstalleerd omdat ik de waarschuwing kreeg dat eerst de oude versie eraf moest. ??
Ik kreeg alleen maar last van storing. Elke keer als ik een outlook, excel of word opende moest er eerst geconfigureerd worden. Daarnaast bleef hij maar updates installeren maar die lukte nooit. Kortom ik heb 2007 weer verwijderd en moest daardoor office 2003 opnieuw installeren omdat outlook niet meer werkte.

Hoi !

Het is wel degelijk mogelijk om zowel Office 2003 als 2007 probleemloos op dezelfde PC te draaien, maar dan moet je Office 2007 bij voorkeur op een andere partie installeren.

Bij mij draait dit al bijna een jaar zonder enig probleem.

Greetz,

Harry.

Meer vragen...

In Office 2003 gebruikten wij een html bestand als briefpapier in Outlook. Dit bestand stond op een webserver. In Office 2007 lijkt dit niet meer te werken. De html bestanden zijn nu vervangen door thema bestanden.

Kan iemand me uitleggen hoe ik een thema bestand kan maken dat ervoor zorgt dat ik in een e-mail bericht het logo van ons bedrijf te zien krijg en een paar opmaak zaken (gekleurde balk links in beeld, lettertype Verdana etc.)? Daarnaast wil ik graag weten waar een dergelijk bestand zou moeten staan.

Bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan