OVergang 2007 naar 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Sinds vandaag zitten er pc's met office 2010 tussen die mijn applicatie gaan gebruiken.
En nu zie ik dat bij het starten de pc vastloopt op de VBA code.

Hoe kan ik erachter komen waarop hij vast loopt.

En is er een manier om je code te testen op 2010 compatibiliteit?

Afgezien van wat rechten en standaardlocaties is er niet werkelijk veel verschil tussen 2007 en 2010.

Importeer je externe libraries? Lees/schrijf je van/naar vaste locaties? De beste manier is om zelf te debuggen op 2010

Ja ik heb wat externe geïmporteerd en die geeft hij ook weer!
Maar hij laat zich niet openen, in de debug zie ik dus geen code en alleen een foutmelding.

Heb je een specifieke foutmelding? Anders project openen in 2010 zonder macro's. vervolgens delen erin kopieeren en testen. Daarna handmatig externe resources weer toevoegen, totdat het fout gaat.

Vaak zitten de foutjes in iets doms als een waarde in de registry die bij een andere versie van office weer net ergens anders staat etc. Incompatibiliteit in echt de VBA ben ik nog niet tegengekomen (hoewel dat niet betekend dat het niet kan, natuurlijk)

Ik ga er even vanuit dat je een Windows pc gebruikt. Als er waar dan ook(ok in uiterste gevallen niet) en error ontstaat bij een applicatie dan wordt dit verwerkt in de eventviewer van windows. Het pad wat ik in mijn vorige reply, is het pad naar de eventviewer. In deze tool kun je de errors van windows en applicaties bekijken, in sommige gevallen kom ik hier wat verder mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan