overgeclockt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flexo

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Hallo,

ik heb een pc gehaalt tweedehands en ik denk dat het overgeclockt is.. maar weet niet zeker misschien dat jullie weten wat er aan de hand is want iets maakt veel lawaai en ik vermoed dat het de processor koeler is.. en de voeding is 48 graden is dat normaal? het is 400 watt Aopen merk

groeten

flexo

Mainboard : Asus P5LD2-VM DH
Chipset : Intel i945G/GZ
Processor : Intel Pentium 4 524
Frequency : 3066 MHz - (current : 3067.08 MHz)
Number of Core : 1
Support : Socket 775 LGA
Data Cache L1 : 16 KB
Trace Cache L1 : 12 Kµops
Cache L2 : 1024 KB
FPU Coprocessor : Present
Processor activity : : 2%

Hardware Monitoring : Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU : 1.34 V
+3.3V Voltage : 3.33 V
+5V Voltage : 4.82 V
+12V Voltage : 12.09 V
Processor Fan : 3835 rpm
Chassis Fan : 1430 rpm
Processor Temperature : 33.5 °C
Mainboard Temperature : 41 °C
Power/Aux Temperature : 48 °C
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk WDC WD800JD-22MSA1 : 35 °C

Processor : Intel Pentium 4 524
Frequency : 3066 MHz - (current : 3067.08 MHz)

Klopt precies, niks overgeklokt dus

weet je misschien waarom de fan zo hard draait want op me vorige pentium 4 2,8 ghz draait die maar op 1500 rpm en is de voeding temperatuur in orde?

misschien is je sensor van je processor koeling wel dood ... heb je een soortgelijke koeler bij de hand? test dat is .. als hij net zo snel draait ligt het probleem ergens anders .. draait die wel stabiel dan is de koeling dood

Processor Fan : 3835 rpm

erg wel veel bij idle stand!

Dat zal het niet zijn....

Maak de pc kast maar eens open en haal al het stof uit het koelblok onder de processor- fan, dat helpt zeker weten!

ik heb de pc gisteren helemaal stofvrij gemaakt dus daaraan zal het niet aan liggen en nee ik heb geen andere processor koeler bij de hand die erop zou kunnen passen.. dus moet ik een nieuwe fan kopen?

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de bios of je opties hebt om de cpu fan temperatuur geregeld te laten draaien. Meestal heb je wel iets staan onder PC health achtige menu's. Want als de optie uit staat, gaat alles op zijn max draaien.

ik heb de pc gisteren helemaal stofvrij gemaakt dus daaraan zal het niet aan liggen en nee ik heb geen andere processor koeler bij de hand die erop zou kunnen passen.. dus moet ik een nieuwe fan kopen?

De fan van het koelblok van de processor halen en het blok zelf schoon maken, dat is de oplossing

nog steeds hetzelfde maar de verkoper zei dat die het zelf in elkaar had gezet ( vroeger ) dus is misschien een stuk vergeten in te plaatsen ofso ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan