Overgestapt naar UPC! Maar hoe lang duurt het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrjw1905

Banned
Lid geworden
23 nov 2010
Ik heb net overgestapt naar UPC, met alles!
Ik heb alleen wel wat slechte dingen over het overstappen gehoord...
Helemaal zo rond oud en nieuw!

Weten jullie misschien hoe lang het ongeveer gaat duren totdat alles is geregeld, en ik dus ook volledig be aangesloten?

Alvast bedankt!!:thumb::thumb:

Als je slechte dingen hebt gehoord waarom heb je het dan gedaan?
Maar ik neem aan dat dit net zo snel gaat als bij ziggo, 14 dagen.
Had je adsl voorheen?

ik heb nu nog ADSL.
Ik heb ook veel goede dingen gehoord over UPC, dus daarom heb ik het gedaan!
Zal er ondanks oud en nieuw geen vertraging zijn?

Omdat je overstapt van adsl (via de telefoonlijn dus) naar UPC, via de tv-kabel levert het overstappen juist om die reden weinig problemen op. De ingangsdatum kan bij wijze van spreken al ingaan, voordat je adsl is opgezegd. Dit geldt overigens niet voor telefonie, wanneer je je telefoonnummer 'porteert', dus meeneemt van adsl naar upc.

Als het goed is heb je met UPC afgesproken op welke datum je contract ingaat.
Dat is ook precies de datum waarop je 'signaal' hebt.
Voor UPC heb je een ander modem nodig en eventueel een mediabox als je ook digitale tv van ze afneemt.
Heb je e.e.a. geregeld via een UPC-winkel dan krijg je in de regel die apparatuur direct mee; anders wordt het op tijd opgestuurd voordat je contract ingaat.

Porteer je je bestaande telefoonnummer dan kan het zijn dat je telefonie via UPC later beschikbaar komt. Je hebt dan - tijdelijk - alleen internet en evt. dig. tv en nog geen telefonie via UPC ter beschikking.

Kortom: je hebt met UPC afgesproken wanneer je contract ingaat en op die datum heb je ook signaal

Laatst bewerkt:
Ik was nog een beetje aan het rondkijken, maar ik las iets van dat je een nieuwe router nodig hebt als je naar UPC gaat.
Ik heb nu een netgear wndr3700 router, kan ik die aansluiten op UPC?

Mvg,

Jan Willem

Dus je hebt nog niks aangevraagd?

Ja zeker wel!
Maar ik vroeg mezelf af of ik een nieuwe router moest kopen of iets dergelijks.

Ja zeker wel!
Maar ik vroeg mezelf af of ik een nieuwe router moest kopen of iets dergelijks.

Hoi,

Nee hoor, die prima router kan je ook voor UPC gebruiken, want ook bij adsl had/heb je kennelijk een aparte modem en een aparte router (die Netgear dus)
Je moet alleen, voordat je hem op de modem van UPC aansluit resetten omdat de instellingen voor een adslmodem geheel anders zijn.
Resetten kan je in dit geval het best doen door eerst de netwerkkabel tussen adsl-modem en router eruit te halen, de stroom erop laten en dan met een pen dat kleine knopje aan de achterkant gedurende tien seconden ingedrukt te houden. Hierna start de router opnieuw op met de 'fabrieksinstellingen'.
Hierna doe je de router uit.
Bij het aansluiten op de modem van UPC volg je de instructies van UPC.

Dit alles moet je natuurlijk pas doen als je de modem hebt en het signaal in orde is bij UPC.
Wanneer je de nieuwe modem aansluit, moet je er rekening mee houden dat het zo'n uur tot twee uur kan duren de eerste keer voordat alles goed werkt.
Het modem moet namelijk door UPC - nadat je hem op de kabel hebt aangesloten - eerst door (de 'centrale' van) UPS worden geactiveerd en geconfigureerd. De lampjes die aan de voorkant zitten zijn uit, knipperen, de modem start een paar keer opnieuw op .... etc. etc. allemaal heel indrukwekkend maar geen probleem. De uiteindelijke 'status' moet zijn zoals de bijlage aangeeft: de bovenste vier lampjes branden constant, de vijfde alleen als er een pc of router is aangesloten, en het 'telefoonledje' alleen als je er een telefoon op hebt aangesloten.
Je kunt - met andere woorden - een modem dat bij jou thuis is geïnstalleerd niet zomaar meenemen naar iemand anders die ook UPC heeft. Dat zal niet werken.

DSCN3066.JPGDSCN3066.JPG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan