Overklok software ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hi,

Is er ook software waarmee je je CPU kunt overklokken ?

Ik zag dit programma, officieel van Intel : https://download.desktopboards.com/idcc/index.php
Zijn er nog andere programma's ?
Werkt dat ook met een Intel E8400 ?
En tot hoever moet ik max. gaan met luchtkoeling ?
Moet ik die stock koeler vervangen ? zoja, wat is een goede fan ?

ps; ik heb een Asus P5KC moederbord :)
Groet,Alex :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf clockgen gebruikt, nu heb ik een ASUS P5K-SE die gewoon bios overclock heeft dat is net iets beter, alleen voor programma overclocks betekent dat je wel je moederbord ICS (familienaam) moet weten, je kan gewoon in clockgen dat lijstje afgaan en kijken wanneer de clocks kloppen en of je ze dan kan aanpassen, als dat werkt weetje dat je de goeie ICS hebt.http://www.techpowerup.com/downloads/248/

Hoever je kan gaan hangt af van de rest van je systeem, als het in je kast standaard al vrij warm is dan kun je niet te ver gaan (zeker niet met zo'n dikke processor) zelf heb ik een E7650 @ 3.2 Ghz van 2.66 Ghz lopen en hij is nauwelijks iets warmer geworden, maar dat is omdat ik vrij weinig in mijn kast heb zitten.

In elk geval houd de temperatuur goed in de gaten, als je op stressed 60 graden zit is het nog allemaal te doen maar laat het niet hoger komen want dan gaat de levensduur van je processor ernstig kleiner worden.

Wil je de standaard koeler vervangen, dan kan dat, een goeie koeler is de Cooler Master Gemini II, deze is passief maar er kunnen twee 120mm fans op, let wel op dat deze koelers erg zwaar zijn en meestal meer lawaai maken dan stock koeler (mijn eigen ervaring).

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor je mooie uitleg ! :thumb:

Ik wil het ook best in de bios doen, maar ik snap het nog niet met de formules, kan je mij de formule geven ? FSB X multiplier : 4 ofzo ?? :confused:

En hoe kom ik dan achter mijn ICS ?

Laatst bewerkt:
overclocken doe je niet met een formule.
je doe dat in stapjes.
idereen kan wel zegen dit of dat maar elk systeem heeft zijn eigen grens.
zelfs met de zelfde hardwaren kan het voorkomen dat de eene hoger kan en de ander,
een onstabiel systeem krijgt met dezelfde instellingen.

overclocken doe je niet met een formule.
je doe dat in stapjes.
idereen kan wel zegen dit of dat maar elk systeem heeft zijn eigen grens.
zelfs met de zelfde hardwaren kan het voorkomen dat de eene hoger kan en de ander,
een onstabiel systeem krijgt met dezelfde instellingen.

Oke, ik zal eens zoeken naar een how to op het web :thumb::D

niet verstandig om met een programma te doen. Beter via de BIOS. Heb je een rechtstreekse overclocking.

In elk geval houd de temperatuur goed in de gaten, als je op stressed 60 graden zit is het nog allemaal te doen maar laat het niet hoger komen want dan gaat de levensduur van je processor ernstig kleiner worden.

Wowie, wanneer ik crYsis ga spelen, wordt hij al meestal rond de 65 ~ 73...
kan dit heel erg kwaad G4M3R?
Ik heb een Cooler Master 5.. En ik heb gehoord dat ik het beste coolers van papst en fans van zalm kan nemen (of andersom, ben het vergeten :o)

Dus wat raad jij mij aan? heb een NViDIA 8600+ GT en ik wil ze wel een beetje stil hebben als dat kan zonder er een goudmijn aan te geven :P

Groetjes NitroRay

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan