Overklok vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dop

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Hallo!

Ik heb voor het eerst geprobeerd mijn CPU (AMD 64 3000+ van 2000Mhz) te overklokken, maar liep tegen enkele dingetjes aan.

Ik lees overal dat de FSB steeds een beetje moet worden opgeschroefd, maar ik krijg dat in m'n BIOS niet voor elkaar. In mijn BIOS krijg ik de volgende opties:

CPU clock ratio auto
CPU overclock in Mhz 200 (is toch HTT of FSB?)
AGP overclock in Mhz 66
Verder nog allemaal Voltage-blabla

Het enige dat ik hierin kan aanpassen is de CPU Clock ratio in 5 t/m 25 (zal dan automatisch 10 zijn). Dit is toch de zg. multiplier? Zou ik deze kunnen veranderen in bijv. 11? Heb ik dan een processor van 11 maal 200 = 2.2Mhz en ben ik dan klaar?

Sorry voor mijn nogal wazige uitleg, maar ik hoop dat iemand me kan en wil helpen!:thumb:

De multiplier is gelockt op de processor, dus je kunt die in het Bios aanpassen wat je wil, maar hij blijft op een vastgestelde ratio werken.

CPU overclock in Mhz 200 (is toch HTT of FSB?)
Ik weet niet wat je met HTT bedoel, maar dit is de FSB van de processor. Deze zou je moeten verhogen in stapjes.

Bedoel je met HTT soms Hyper Threading. Zo ja, dan zit je fout, dit is alleen op de Pentium processoren.

Laatst bewerkt:
Die FSB kan ik juist niet aanpassen in BIOS. Overal lees ik dat het gewoon in BIOS kan worden veranderd, maar mij lukt het echt niet. Wat doe ik fout?

Sorry ben beetje dom. Heb het zojuist geprobeerd en heb 'm op 205 gezet (moet gewoon cijfers intikken in BIOS en niet met pijltjes of enter :o )

Ik heb nu dus volgens mijn systeeminfo een 2053Mhz processor, Waaahooooo!!!!!!!

Was dit echt alles? Geen haken en ogen? Dan ga ik kijken hoever ik kan gaan totdat de temperatuur een beetje te hoog wordt.

Ik vrees dat m'n pc een beetje instabiel geworden is. De FSB heb ik op 225 gezet. Soms moet ik 'm 3 keer resetten bij het opstarten.

Ik heb ergens gelezen dat ook de "divider" kan worden aangepast (1:1 of 4:3). Dit schijnt te maken te hebben met de snelheid van je RAM ofzo? Ik kan alleen in BIOS nergens zoiets vinden. Is dat in mijn geval die AGP overclock? Kan ik die ook aanpassen?

(holy sh*t, waar ben ik aan begonnen, hehe)

Dop zei:
Sorry ben beetje dom. Heb het zojuist geprobeerd en heb 'm op 205 gezet (moet gewoon cijfers intikken in BIOS en niet met pijltjes of enter :o )

Ik heb nu dus volgens mijn systeeminfo een 2053Mhz processor, Waaahooooo!!!!!!!

Was dit echt alles? Geen haken en ogen? Dan ga ik kijken hoever ik kan gaan totdat de temperatuur een beetje te hoog wordt.
Hej, ik zou hem weer even op 205 zetten en in klein stapjes omhoog gaan, bijv eerst 210. ;)

Hallo,

Als je PC instabiel dreigt te worden kun je ook je corevoltage met KLEINE stapjes verhogen tot hij weer stabiel is.

Greetz,

Harry.

PS. Houd de temperatuur in de gaten met bijv. Speedfan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan