Overklokgrens P4

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgeypen

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Ik heb een Pentium 4 2,8Ghz Prescott (socket 478).
Nu heb ik gisteren mijn FSB speed van 200 naar 214 gebracht om zo mijn cpu over te klokken. Op een Frequentie van 3.00Ghz (7% hoger) blijft mijn CPU rond de 35 - 38 graden.

Nu is mijn tot hoever ik mijn CPU mag overklokken om geen schade te maken, temperatuur buiten beschouwing gelaten.

Alvast bedankt.

tot dat hij begint te crashen... als hij dan crasht kun je nog proberen het voltage te verhogen, maar dan moet je koeling wel beter, want hoger voltage is hogere temperatuur.

Kben benieuwd hoever je geraakt:D

Ik heb er een Zalman CNPS9500 cooler opstaan met 2 x 12cm Case Fans van thermaltake.
Zit voor de moment aan 3220 Mhz. Maar nu wordt hij tegen de 45 graden in volle belasting. Ik kan de Fan speeds wel nog opdrijven. Dus ik ga testen of hij stabiel blijft draaien en dan doe ik er morgen een stapje bij. :D

Hoi,

Als de CPU op volle kracht draaiende maar 45 c wordt, dan kan je nog wel even verder overclocken.

Ik heb op een website (helaas adres kwijt) jouw processor al op 3600 MHz zien draaien.

45ºC voor een Prescott, mag je blij mee zijn. De meeste Prescott processoren zijn heethoofden.
De hoogte van je overklok is van meerdere factoren afhankelijk. Onder andere, geheugen en je moederbord, hoeveel je kan fijn afstellen in het Bios.

ik heb een celeron 2400 mhz en is niet ge-overclocked. hij is steeds 46 graden als ik niks doe met originele cooling:shocked: :confused:

Crash heeft het dan ook over een prescott(die ik ook heb:confused: in 3 ghz dual core variant socket 775) En die worden idd zeer warm(mijn wordt load helaas 72 graden maximum, en mijn pa wil geen nieuwe koeler eropzetten) Een celeron tjah, het is dan ook een uitgeklede pentium 4 en hij is niet overclocked, logisch dat hij dan zo koud blijft(hoewel zo koud is he tniet..)

ach ik heb een prescott p4 2.8 s775 werdt standaard 39graden stressed 43
nu overklokt naar 3.5gigahertz en stressed 50 graden:D
gewoon zorgen voor goeie koeling en heb gewoon actief geen waterkoeling:D

Laatst bewerkt:
ach ik heb een prescott p4 2.8 s775 werdt standaard 39graden stressed 43
nu overklokt naar 3.5gigahertz en stressed 50 graden:D
gewoon zorgen voor goeie koeling en heb gewoon actief geen waterkoeling:D
Leuk voor de info maar de topic is bijna een jaar oud.;)

slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan