Overklokken 1.7 Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Zojuist stond deze op 2700 Mhz kloksnelheid en dat leek me toch wat teveel van het goede.

Toen ik in de bios keek zag ik ook de volgende opties:

Spread Centrum
Flexiblity
DRAM Frequency
CPU Radio Selection

Moet ik deze enable-en voor deze processor?
 
En welke processor bedoel je dan XP-PC?
Dat zet je er niet bij.
Een gig omhoog in snelheid, dat doe je wel goed.
 
P IV 1.7 Ghz

Ja.. nou, ik heb hem daarmee niet laten opstarten. Was foute instelling :D.

Ik wil wel zien hoe ver ik kan gaan maar om van één keer naar 1.7 naar 2.7 te gaan :8-0:
 
1ghz omhoog??
Zou ik zeker niet doen, zelfs als je dat zou willen zou je je bios hoogstwaarschijnlijk kunnen resetten...

gigabyte heeft ook zo'n leuk progje.. maar als je het ten uitvoer brengt heb je problemen...

Ga je bios in en probeer daar de fsb iets omhoog te doen, kleine stapjes en daarna testen met benchmarkjes etc..

Ik heb mijn p4 2.6 tijd gedraait op 3.2 ghz, maar met het omzetten van films (mpegencoder) wilde hij wel eens vastlopen.... nu draait ie stabiel op 2.8.

Kijk ook of je je pci-apparaten kan "locken" wanneer je je fsb omhoog gooit gaan al je apparaten sneller lopen, vooral je hd's vinden dit niet leuk..
 
Ga ik even een neusje nemen... Dit is de eerste keer dat ik ga overclocken maar ik heb al wel wat research gedaan, ook al enige voorbereiding (extra zware koeler, speciale koelpasta).

Er was een getal dat standaard op 100 stond, is dat de FSB? Dan kijk ik zo even..

En voltages? Niet meer dan 20 % hoger dan origineel had ik gelezen?
 
Voltages moet je pas aan beginnen, als je overklok onstabiel wordt.
Meer voltage--->>meer warmte.
Mijn Pentium 4 2,6ghz draait op 2,9ghz zonder voltage verhoging.

Het getal wat standaard op 100 stond, zal inderdaad je FSB zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan