Overklokken Asus en210

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubieBE

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2011
Ik heb een geforce 210 , die ik lichtjes heb overklokt
het is een ASUS EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)

Ik heb een intel D102GGC2 (LGA 755)
Met msi afterburner heb ik al de shader van 800 naar 1000 gedaan en de core van 500 naar 600. en het ram geheugen naar 620 mhz.
Tot hoeveel mag ik gaan zodat hij niet stuk gaat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt aan de kaart. Je zal 'm flink moeten stressen en hopen dat je geen artifacts krijgt. (Kan met GPUTool, of Furmark)

En met overklokken ALTIJD kleine stappen nemen. GPUTool heeft geloof ik een optie dat de kaart automatisch met 5mhz overklokt. Zodra er een artifact verschijnt, gaat het 2 stappen (10mhz) terug, en stressed de stabiliteit van de kaart nog meer om te kijken hoe het daar op draait. Note: die functie stopt niet automatisch.

Laatst bewerkt:
snap uberhaupt niet waarom je een 210 wilt overklocken het zal niks doen verbeteren
de gt210 is totaal geen game kaart ook niet als je hem overklocked

Dat spreek ik ZWAAR tegen, ik heb een beeldscherm met een max resolutie van 1280 x1020 ofzo en ik speel er met GEMAK Call of duty modern warfare 2 op, met een resolutie van 1024 x 768
aan gemiddeld 35 fps

ik heb hem vandaag getest:
core op 651 MHz.
Shader op 1550 MHz
Memory op 650.
furmark gestart: bij de start had hij 45 Graden (dat is ie altijd als mijn pc net opstartte)
na een 40tal minuten aan 80 C°, en dan nog 20 minuten lang, en ik had 82 C° (zit er een temperatuur veiligheid op ofzo)
oja ik had geen enkel probleem, het beeld liep ongestoord, zonder artifacts.
maar als je artifacts hebt, is je grafka dan al lichtjes stuk?
ben op een tooltje gebotst, AtiTool, ik ga hem eens testen.

Laatst bewerkt:
Dat spreek ik ZWAAR tegen, ik heb een beeldscherm met een max resolutie van 1280 x1020 ofzo en ik speel er met GEMAK Call of duty modern warfare 2 op, met een resolutie van 1024 x 768
aan gemiddeld 35 fps

op een engine die +- 6 jaar oud is
doe eerst eens wat research voordat je met claims komt
verder is een resolutie van 1024x768 ook het stenen tijdperk de standaard resolutie van nu is 1920x1080 (1080P HD)
en jij speelt waarschijnlijk nog op een oude kijk buis ook

CoD mw2 is geen grafische monster:rolleyes:
CoD 2 is juist bedoeld voor de grote massa zodat je geen zware computer nodig hebt om degenlijk te kunnen spelen
ook een reden waarom CoD het zo goed doet vrijwel iedere computer kan het spelen

Laatst bewerkt:
Maar ik haal toch gemidddeld 5 fps meer als hij zo overklokt is als nu, heb de laatste tijd wat zwaar gestrest en verder geklokt, nu staat geheugen op 690 mhz , shader op 1650 en core op 693 mhz, hij runt heel stabiel, ik ga hem nog tot 700 mhz en dan is het wel welletjes geweest :)
btw, ik heb cod al eens geprobeerd op 3 beelschermen, werkte aan een 25-30 fps, en was wel nice.

P.S: mijn grafische kaart kan niet eens op 1920 x1080 draaien.
en als monitor gebruik ik 3 Ag Neovo F-417 17 inch monitors

tjah je moet het zelf weten als jij het fijn vind om die 5 fps op low wilt hebben kun je dat doen
je kunt net zo goed 40 euro betalen voor een nieuw videokaartje dan haal je gelijk 30fps meer in CoD
en dan zit je ook niet meer op die lage resolutie te spelen

je zult het verschil gelijk merken 60FPS is waar shooters het soepelst op lopen

25FPS word meestal niet als speelbaar beschouwd

Laatst bewerkt:
Waarom een topic maken als je toch tegen het advies in gaat?
Een g210 maximaal overclocken krijg je max 7 fps erbij en dit ten koste van de levensduur en met grote risico dat hij doorbrand
En als je geluk hebt ook de pci slot van je mobo mee naar de graf neemt waardoor je dus alles weg kan gooien.

Laatst bewerkt:
mijn videokaart was 50 euro

was 50 euro 1 jaar geleden ja, computer hardware raakt zijn waarde zeer snel kwijt
een game kaart die normaal 200 euro kost is na een jaar van release zeker 50 euro van zijn waarde kwijt
jou kaart is nog maar net 15 euro waard (omdat hij ook 2de hands is) nieuw is hij net 30 euro waard

de GT210 is niet eens gemaakt voor gaming

Laatst bewerkt:
Even klein vraagje: geforce 210 en gt210, zijn die wel hetzelfde?
en ik heb hem 2 maand en hij kostte 50 euro 2 maand geleden.
en ja als hij doorbrand mag ik weer terug naar maar ati xpress 200 (geintegreede kaart).
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GT
hmm daar kost hij dan 35, nou ja mijn plaatselijke computerzaak is altijd duurder :S
maar heeft altijd de beste service. kwam ooit binnen met overhittingsproblemen aan mijn processor, ze hebben hem gratis in 10 minuten uitgeblazen, service is er gewoon gratis

Nu mijn laatste vraag waar ik nog antwoord op wil, daarna mag er eens een slotje op hier.
Als je artifacts krijg, moet je weer wat mhz terug, maar als je er ooit krijgt, kan je grafische kaart dan problemen hebben, in de toekomst, ook al heb je hem na het krijgen van artifacts terug naar standaard klok gezet.

Laatst bewerkt:
Als je tijdens je games ziet dat hij ''verbrandt'' ( verkleurd ) is dan is het al te laat... dan kan je er niks meer aan doen.

Nee, dan is de kaart gewoon onstabiel, dus in dat geval de clocks terug draaien.. Ik geloof alleen wel dat als je het zo zou laten, dat de kaart uiteindelijk de geest kan geven.

Nog iets, als ik bijvoorbeeld in furmark zit, staan standaardkloks aan, als ik afterburner open , schakelt hij naar overklok instellingen, (ik denk dat niet veel mensen dit probleem hebben omdat afterburner standaard meeopstart met windows, ik heb dit afgezet.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan