Overklokken ATi HD 2400 Pro en Intel E4400

Status
Niet open voor verdere reacties.

XpanD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Hallo,

Ik heb een paar vragen, en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik weet vrij veel over computers, dus een (enigzins) technisch antwoord mag eventueel wel. :)

Ik ben al een tijd bezig met het overklokken van verschillende onderdelen van mijn nog vrij nieuwe computer.

Op het moment heb ik mijn ATi HD 2400 Pro videokaart stabiel overgeklokt van een core snelheid van 445 MHz en een geheugensnelheid van 495 MHz naar een core snelheid van 600 MHz en een geheugensnelheid van 603 MHz.

Ik heb dit gedaan met de programma's ATiTool 0.27 Beta 4 (ik heb Windows Vista Premium 32 bit, dus ik kon geen eerdere versies gebruiken) en AMDGPU (voor temparatuurmetingen).

De videokaart wordt standaard rond de 55 graden celsius warm, onder lading zelfs rond de 73 graden celsius. Nou weet ik dat dit nog een veilige temparatuur is, maar ik wil graag nog wat verder gaan met overklokken zonder dat m'n kaart kapot gaat. Daarom is mijn eerste vraag: Waar zou ik een goede koeling voor mijn videokaart kunnen kopen?

Mijn tweede vraag heeft met de processor in mijn systeem te maken; een Intel Core2Duo E4400. Ik wil deze processor graag overklokken (temp. is nu 35 graden celsius max. per kern, dus dat kan nog wel :p), maar het BIOS lijkt hiertoe geen functies te hebben, en op het moederbord zitten ook geen pinnen of DIP-switches om te gebruiken.

Ik heb het geprobeerd met software als CrystalCPUID en ClockGen, maar deze programma's kunnen de waardes niet veranderen. ClockGen werkt zelfs helemaal niet, omdat het moederbord niet gedetecteerd wordt.

Ik weet dat er een Asus "Leonite2" moederbord in mijn computer zit, maar ik kan hierover amper informatie vinden.

Dus... Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt. :)

Je CPU overclocken zonder die mogelijkheden lijkt moeilijk te worden zo, miss dat er ergens op het internet programma's rondzwerven die het kunnen maar als ze niet door clockgen oid worden ondersteund zou ik het niet weten, over je videokaart, het is meestal beter niet te knoeien aan de koeling daarvan omdat deze gwn door de fabriek is aangebracht en die daar beter in zijn uiteraard hou ik je niet tegen maar ik zou het zelf niet proberen.

Je CPU overclocken zonder die mogelijkheden lijkt moeilijk te worden zo, miss dat er ergens op het internet programma's rondzwerven die het kunnen maar als ze niet door clockgen oid worden ondersteund zou ik het niet weten, over je videokaart, het is meestal beter niet te knoeien aan de koeling daarvan omdat deze gwn door de fabriek is aangebracht en die daar beter in zijn uiteraard hou ik je niet tegen maar ik zou het zelf niet proberen.

Das nie helemaal waar wat je zegt over die koeling, ik heb wel is gehoord dat fabriekskoelingen beter waren dan nieuwe koelingen maar dat is lang nie altijd zo Bijv. het merk ZALMAN dat kan je CPU makkelijk 10.C koeler houden dan zon standaard dingetje

M.V.G stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan