Overklokken fout gegaan...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pho
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2004
Hoi, ik zit hier met een beetje irritant probleem...

Een vriend van mij dagt even lollig te zijn door mijn processor over te klokken...Echter liep mijn pc vast (met een beeldscherm dat uit blijft) en na een paar minuten start hij wel op, maar blijft hij steken nog voor hij in BIOS terecht komt, zodat ik hem niet terug kan zetten. Ook reset hij zichzelf niet, dus ik zou graag hier een oplossing voor willen weten...

De system specs die ik kon vinden zal ik hieronder neerzetten...

Pentium IV
AMD Duron 1.3 GHz
600+ geheugen

als je iets denkt te weten, zeg het dan asjeblieft...

Je cmos resetten door je batterij er een halfuurtje uit te laten met de stroom er af,of even je cmos jumper om te zetten en weer terug Kan je vinden in je gebruikers handleiding van je Mobo

Onverstandig overklokken.

Allereerst een AMD Duron is nog lang geen Pentium 4.

Je hebt volgens mij dus een AMD Duron 1300 Mhz. Processor.

Vergelijk hem beter met een Pentium 3 processor.

Overklokken is niet zonder risico's...

Overklokken kan een goedkoop alternatief zijn voor het kopen van een nieuwe processor maar dan moet je wel heel goed weten wat je van plan bent en de kwalitatief erg goede onderdelen in huis hebben.

Ik neem aan dat hij met de FSB instellingen van de Processor heeft zitten knoeien.

In het meest gunstige geval kun je volstaan met een reset van je bios (zie het boekje van je moederbord of de website van de fabrikant van je moederbord) en het instellen van de deafult waarden van je moederbord.

Ik weet niet of je vriend slechts aan de FSB instellingen aan het kl*ten is geweest of dat hij ook aan de voltage instellingen heeft zitten friemelen.

Als hij slechts aan de FSB instellingen heeft gezeten dan mag je van geluk spreken als je pc op wil starten na een bios reset.

Maar met een beetje pech is je processor kapot en met iets meer pech ook je moederbord.

Al acht ik dat laatste niet waarschijnlijk.

Suc6

edit foutje hersteld...

Laatst bewerkt:
Ik had al gelezen van zo'n jumper, maar hoe ziet dat ding er eingelijk uit??

En dat van de P3 ka nbest kloppen :o

Geplaatst door Pho
Ik had al gelezen van zo'n jumper, maar hoe ziet dat ding er eingelijk uit??
Op de afbeeldding(zie link) is hier de jumper rose.
http://www.thecrucible.ca/reviews/znf3150/images/jumper.jpg

Ze kunnen verschillende kleuren hebben.
Kijk in het boekje van je moederdbord welke je moet hebben!!!!!
Doe anders de truuk met de batterij, zoals eerder aangegeven.(zonder een jumper te verzetten)

Dat is nou eigenlijk t ****te... Ik heb nooit zo'n boekje gehad, t was ook maar spotgoedkoop (overigens wel 100% functionerend...)

Ik heb die batterij er gisteravond een half uur uitgelaten ( *gaaaap* dus ) en weer terug gezet met alle kabels eruit...Gaf die geen respons op....

Vanochtend probeerde ik m uit wanhoop weer te starten, en toen kwam ik zelfs in t BIOS menu, naar het overklok menutje zetten m weer terug naar honderd ging terug naar exit and saving... En 1 ding erboven chraste die weer... Dit keer ga ik een snellere x proberen, maar omdat ik m rond 2 uur gister voor t laatst aangreaakt heb, en vanochtend 12 uur weer... Mot ik zeker weer 10 uur wagten???

Trouwens die Jumper kon ik ook niet vinden, nix lijkt op wat jullie daar gepost hebben :mad: Ik word beetje gek van me pc!!

Nogmaals very much thnx voor jullie hulp...!!

Laatst bewerkt:
Ok Red Alert is over jongens... Ik heb weer zo'n 4 uur gewagt en ik kon m dit keer weer in de BIOS krijgen en heb m gereset gekregen...

Dank jullei voor al jullie hulp...
Hoop nooit meer problemen te krijgen ;)

I.i.g zorg ik ervoor dat die vreind geen meer zla veroorzaken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan