overklokken fsb

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
184
hallo

ik heb is zitten kijken hoe ik mijn processor kan overklokken via fsb
maar toen ik dat deed toen was het 400x8,5 is 3,4 maar de temperatuur word alleen hoger dus ik kan hem als het ware hoger zetten hij kan max 800 dus als ik hem gewoon op 800 zet en de temperatuur in de gaten hou dan doet hij het of snap ik het niet:p zal wel niet;)

sander
 
als 800 je hoogste is zou ik hem maar niet op 800 zetten, meetsal crasht het systeem dan.
je kun them meestal niet op zn hoogst zetten... je kan het doen, maar veel risico.
De temperaturen gaan niet zo heel erg stijgend omhoog met je fsb overklokke.

EDIT:als je hoger wil komen moet je ook je voltages verhogen maar als je daar geen verstand van hebt niet doen!!!
 
Laatst bewerkt:
Als je Engels kunt moet je hier eens kijken.
Als je je FSB verhoogt gaat ook je geheugen sneller lopen! Het zou bv kunnen dat je processor het houdt en dat je je geheugen opblaast.
 
Laatst bewerkt:
ik heb is zitten kijken hoe ik mijn processor kan overklokken via fsb

Je begint al fout :p
fsb is front side bus, hiermee krik je heel de pc omhoog. Geheugen enz. niet alleen je cpu.

Als je alleen je cpu wilt klokken moet je met de multiplier aan de gang alleen staat deze meestal gelockt of al op z'n hoogst.

Je kunt niet zomaar je FSB omhoog gooien en denken dat je systeem goed stabiel blijft lopen. Je komt op een punt dat je de voltages van je cpu, geheugen, NB enz moet verhogen


Geef is wat meer info van je systeem. Dit is wel erg karig ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan