Overklokken Gigabyte Nvidia Geforce GTX 460 1GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

woort080

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Heb veel gezocht op dit forum naar het overklokken van deze GTX 460 kaart, maar niet gevonden.
Deze kaart wil ik graag overklokken. Hoe doe ik dit.

Mijn systeem bestaat uit:
Moederbord: Asus P5Q Pro
Proc.: Intelcor 2 Duo E8400
Geheugen: 4 Gb Kingston PC 6400

alvast bedankt
Klaas

Waarom wil je hem overklokken? Het is niet de bottleneck van je pc...

Overklokken GTX 460

Omdat de kaart volgens een aantal tweakers zich daar zeer goed voor leent en dat extra voor mijn hobby de Flightsimulator mooi meegenomen is volgens kenners . Maar uit de opmerking maak ik op dat er een andere "bottleneck" in mijn systeem zit?

gr Klaas

Klopt.

Nu weet ik niet wat voor een harde schijf je in je systeem hebt maar dit is meestal de grootste bottleneck. Zelf ben ik net een paar dagen geleden over gegaan op een SSD schijf. Alles laad gelijk sneller en mijn systeem is er ook een stuk sneller van geworden!

Zelf speel ik nog wel een CoD MW2. Als er een map werd geladen met mijn oude schijf dan duurde dat ruim een minuut. Nu met mijn SSD schijf is dat een paar seconden.

Je hebt ook ddr2 800 Mhz. geheugen. dit is nog best snel maar als je een ssd schijf er in zet wordt dit weer je bottleneck.

Staat er op tweakers niet een uitleg over hoe je die videokaart overklokt?

Dankjewel voor de link, maar daar wordt alleen vermeld dat ze hebben overgeklokt met de resultaten, maar niet precies hoe ze het hebben gedaan.
En dan bedoel ik stap voor stap.

Ik heb 2 van deze schijven in mijn systeem zitten.

Western Digital WD5000AACS-00G8B1 500Gb SATA HGRNHT2MGN

gr Klaas

Overklokken

Helaas is mijn kennis aan het Engels niet zodanig dat ik letterlijk begrijp wat er wordt bedoeld. Gelukkig is er de mogelijkheid Online de tekst te vertalen, al geeft dat wel een enigzins vertekend beeld. En ik heb echt wel de moeite genomen het hele verhaal te lezen.
Dus schijnbaar is het voldoend om in Afterburner de schuifjes te verplaatsen zoals is aangegeven in de tekening met controle in GPU-Z, het zaakje te bevestigen en dat is het? Inderdaad simpel als je het eenmaal weet. Bedankt.

Dan de SSD schijf. Dat scheelt inderdaad nog al wat in snelheid. Kun je deze schijven ook gewoon plaatsen als een SATA schijf of moet er een en ander aangepast worden. En wat voor geheugen zou dan op dit moederbord (ASUSPQ5 Pro) in combinatie met een SSD schijf geplaatst kunnen worden. En is de Processor E8400 wel geschikt ik dat rijtje

Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan