overklokken in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
het enigste wat ik kan doen om te overklokken is de FSB snelheid verhogen, die staat nu op 103 en die stond standaard op 100, zijn er nog manieren om te overklokken, want hiermee is er niet egt veel verschil( slegts 45 mhz:() op dit moment crasht mijn pc nog niet na enkele zware spellen te spelen(doom 3 gedurende een uur en nfsu gedurende een half uur) als ik een bios update zou doen, zou ik dan nog hoger kunen overklokken?

op het moment heb ik mijn amd athlon xp 1700+ van 1.5 ghz naar 1.6 ghz overclocked: 40 graden heeft hij bij normaal werken, geen vastlopers tot nu toe, dus zal ik nog verder overclocken, helaas gaat mijn overclock frequentie maar tot 116 mhz en start vanaf 101 en nu zit ik op 107, bestaan er manieren waardoor ik nog hoger dan 116 kan? door bios update ofzoiets(kom niet af met het antwoord dat hier risico's aan verbonden zijn, want dat weet ik wel al:))

hoe kan ik eig de CPU multiplier veranderen en waar? ook in bios? of bestaan er progjes voor

Laatst bewerkt:
De multiplier is op de processor gelockt, dus die kun je niet veranderen. Tenzij je op de processor zelf iets aanpast. Zoek maar eens op AMD unlocken.

Je zal moeten kijken bij de beschrijving wat er allemaal veranderd is bij de nieuwste Bios update, voordat je gaat updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan