Overklokken met Asus P5K-v en Dual core E6550

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
70
Hoi,

Al een tijdje zit ik te twijfelen om mijn dual core (met standaard koeler) van 2*2,34 Ghz over te klokken naar ongeveer 2*3 ghz. De temperatuur van beide processoren zijn 38C. Tevens weet ik niet of een P5K-v een prima board is om over te klokken. Op school (ICT) heb ik vandaag een 350 mhz Pentium II (?) over moeten klokken naar 400 mhz en zodoende ken ik het nu een beetje.

Wat vragen:
- kan ik met dit moederbord goed overklokken?
- Welke snelheid raden jullie me aan? (3 ghz of minder?)
- Is het verstandig de BIOS eerst te flashen?
- Hoe hoog mag de temperatuur van een dual core E6550 maximaal worden?
 
ik zou eerst een andere koeler halen, misschien als je hem een klein beetje overklokt schiet de tempraturen flink omhoog! en van 2.3ghz naar 3ghz is veel dus dan heb je hem zeker nodig,

Ik weet niet of je mobo goed is voor overklokken maar dat kan je alleen ontdekken door naar je bios te gaan. Belangrijk is dat de je Vcore (voltage van je processor) omhoog kan doen. Dat is de begrenzing op mijn bordje want dan kan ie niet.. :(

BIOS hoef je niet eerst te flashen

Wat de temp van een E6550 mag worden weet ik niet.. houdt maar een graad of 60/70 aan.
 
de asus p5ktjes zijn prima om over te klokken.
tevens moet je niet naar een streef overklok werken.
je moet gaan zover je komt.
als dat 3 blijkt te zijn zou dat mooi zijn.
je weet dat je niet in een maal de overklok mag doen, maar met stapjes.

voor de rest wens ik je succes.

ps: je hoeft geen andere fan te halen hoor, controleer tijdens het overklokken de temperaturen, als ze boven de 80graden beginnen te komen tijdens 100% gebruik, dan wordt het pas tijd om te denken aan een andere koeler.
tenzij je het graag wilt natuurlijk, dan kan je gelijk een andere koeler halen.
 
de asus p5ktjes zijn prima om over te klokken.
tevens moet je niet naar een streef overklok werken.
je moet gaan zover je komt.
als dat 3 blijkt te zijn zou dat mooi zijn.
je weet dat je niet in een maal de overklok mag doen, maar met stapjes.

voor de rest wens ik je succes.

ps: je hoeft geen andere fan te halen hoor, controleer tijdens het overklokken de temperaturen, als ze boven de 80graden beginnen te komen tijdens 100% gebruik, dan wordt het pas tijd om te denken aan een andere koeler.
tenzij je het graag wilt natuurlijk, dan kan je gelijk een andere koeler halen.

Inmiddels heb ik wat rondgesnuffeld bij de CPU in de BIOS. Echter, ik kan geen instellingen vinden waarmee ik de CPU kan overklokken. Waar/hoe kun je in een ASUS BIOS je processor overklokken?
 
Der staat genoeg leesvoer hierover op helpmij :)

P5K is goed om over te klokken. Ik heb hem ook gehad en het bordje kon FSB 1900+ aan.
Was toen P5K + 6750 liep bij makkelijk op 3,6 / 3,8 Ghz. (3,94 het maxinale)


Q6600 en een E6550 zijn allebij 65nm, dus de zelfde Vcore.
In het topic hierboven staat alles makkelijk uitgelegd.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=406254
Werkt precies hetzelfde.

Vanaf reply #36 ofzo wordt het pas interessant voor jou.
multiplier is misschien niet hetzelfde, maar die zet je op het maxinale.

Max Vcore => absolute max 1,55V maar lieft rond de 1,45V
Max temp => load < 65-70 cpu global max temp per core < 75 - 79

PS. Zorg eerst voor een goede CPU koeling en een goede airflow in je kast. Alvorens het overklokken


Edit: Ga NOOIT met een stock koeler over een 10% overklok.
Stock koelers zijn hiervoor niet gemaakt. Voorkomt gezeik / schade en zet er gelijk een andere koeler op.
 
Laatst bewerkt:
ps: je hoeft geen andere fan te halen hoor, controleer tijdens het overklokken de temperaturen, als ze boven de 80graden beginnen te komen tijdens 100% gebruik, dan wordt het pas tijd om te denken aan een andere koeler.
tenzij je het graag wilt natuurlijk, dan kan je gelijk een andere koeler halen.

ik vind een betere koeler wel een vereiste voor overklokken.. een standaard koeler is voor standaard klok, standaard temp etc. maargoed als msnguys processor 38 graden is kan ie igg nog een heel eind gaan.
 
38 graden idle :) maar wat is de tempfull load??

Als je alleen de idle temp hebt, kun je der igg nog nies van zeggen.

Niets is standaard in overklokken. Elke cpu / configuratie is anders.
De enegaat bv supermakkelijk naar de 4Ghz terwijl de andere niet stabiel te krijgen is op 3,6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan