overklokken p.c

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmuijtjens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
goededag een ik had een vraag wil pc overklokken, heb al verschillende malen een blauw scherm of geel scherm gehad.ik heb gehoord dat je dit kunt via riva turner nu is mij vraag is er een beschrijving van riva turner.ps is al eens terug gestuurd geworden naar acer maar doet nu hetzelfde.

computer windows vista
acer aspire x3200
amd athlon tm 7450 dual-core processor 2.40 gh
nvidia geforce 9200

met vriendelijke groeten jan

ik snap geen zak van je vraag, misschien kan je hem eens overtypen in normaal nederlands?

als je je pc wilt overklokken heb je aan een gewoon programmaatje niet genoeg, dat moet je in de bios doen.

Goededag,

Aangezien sommige mijn vraag niet begrijpen, ga ik eerst maar een cursus ABN volgen.
Misschien kunnen jullie erna mijn vraag wel beantwoorden. Goed. De vraag was gewoon simpel. Ik wil mijn PC overklokken en gewoon een beschrijving van riva turner, gewoon een beetje hulpmiddel. Want hoe het nu met de Acer PC gaat, kan zo niet langer. Hij is al 1 keer opgestuurd naar de leverancier, hij kon niets vinden. Echter valt mijn computer toch nog steeds uit. Dit kun je van te voren niet aangeven, dit gebeurt spontaan. Meestal bij Youtube of een MP3tje of een spelletje. Hoe dit op te lossen?

Groet,
Jan

Dat dezelfde fout steeds terugkomt is eigenlijk wel prettig, want dat geeft aan dat het een structureel euvel betreft. Het gebeurt sowieso met twee verschillende applicaties die allebei de videokaart serieus aanspreken. (1) een verouderde video-driver of (2) een warmgelopen videokaart. Kijk eens naar de overclockingtool 'RivaTuner', en daar wou ik meer van weten.

groeten jan

wat ik mij vooral afvraag is of je de pc al eens eerder hebt geprobeerd te overklokken? wanneer je allerlei dingen gaat veranderen, en je geen stabiele overklok hebt, kan dit ook leiden tot een instabiel systeem of bsods. probeer ook eens je bios terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan