Overklokken processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Berichten
528
Hallo,

Een kennis van mij heeft een computer staan met daarin een pentium 2 350 mhz processor. Nu leek het ons leuk om met deze computer wat te experimenteren.

In de bios staat een optie om de multiplier van 3,5 tot 8 te verhogen. Nu vroegen wij ons af wat haalbaar is.

De temperatuur van de processor is 35 graden.

mvgr,

Kesum
 
Uhm, het verhogen kan je wel doen, maar dan in kleine stapjes. Als de Multiplier op 3,5 staat, staat de FSB op 100. Ga je de Multiplier op 8 zetten, dan heb je dus 8x 100= 800 Mhz. Ik geef je 0,5% kans met goede koeling dat dat heel blijft :) . Probeer het eens met de FSB te verhogen, dit kan meestal in kleinere stapjes en als je dat iedere keer ietsje opschroefd, en vervolgens een tijdje test en het werkt, dan kun je ietsje verder. Totdat je problemen krijgt. Tijdens het testen moet je de pc dan wel flink op zijn "donder" geven bijvoorbeeld met een benchmarkprogramma.
 
Nou ik heb er 392 van gemaakt en hij loopt normaal.

Als je nou extra koelt kun je hem dan nog verder opvoeren of wordt hij dan instabiel.

mvrg,

Kesum
 
Met extra koeling kun je waarschijnlijk wat verder klokken ja. Dit komt omdat er bij veel warmte storingen optreden (bepaalde signalen van de processor worden niet meer goed overgegeven). MAAR het is niet alleen de processor, als je de FSB verhoogd moeten ook andere apparaten sneller gaan werken, dus die kunnen ook "te veel werk" moeten doen. Als je je wat meer wil verdiepen in overklokken kijk dan eens hier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan