Overklokken processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi,

Nadat ik mijn processor zo danig had overgeklockt, had ik i.p.v. een aMd Athlon 2800+ met 2,08 Ghz.. een AMD Athlon 3000+, 2,19 GHz. toen dacht ik zelf. temperatuur is perfect, hij loopt ook nog is stabiel (op 2,2 Ghz wou ie de menu'tjes van rechtermuisknop niet laden) Maar het probleem was een beetje dat de spellen vast liepen als je ze ook maar opstarte, nu had ik met Everest (ultimate edition) de computer laten stressen, (cpu verbruik was 2/3 min 100%) Maar toen liep de pc niet vast. Temp van de CPU was nog steeds minder dan 60 graden, en de videokaart die was ook zoals het normaal in mijn kast is. (39 non stressed, 44/45 als ie gestrest word.)

Hoe kan het nou dat de pc toch nog vast loopt tijdens het gamen terwijl de cpu dus 55 graden is, (max 58. hoogste dat ik gehaald heb) en de videokaart 40/45..?

Groet,

Johan Wagenaar

dat de temperatuur niet uit de hand loopt betekent natuurlijk niet automatisch dat de processor nog stabiel werkt. Die dingen zijn niet voor niets door de fabrikant beperkt in kloksnelheid. Er zit wel wat rek in, maar ergens houdt het op...

En eh.... die overklok van je cpu levert echt 0% prestatiewinst op hoor, van 2,08 Ghz naar 2,19 Ghz

En eh.... die overklok van je cpu levert echt 0% prestatiewinst op hoor, van 2,08 Ghz naar 2,19 Ghz

hmm.. oke.. ik heb zo net trouwens de kast open gehad... ventilator even om gedraait zodat de warme lucht eruit geblazen word....

:d

Nou maar van 2.08 naar 2.19 :p
Die van mij is van 3.06 naar 4.59 overklokd :thumb:
En hij blijft maar overklokken....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan