Overklokken Q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gardor

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn CPU. Op moment heb ik een Quad Core 2,40 GHz. Ik las op internet een beetje dat je die omhoog kunt krikken naar 2,8- 3,0.
Alleen vertrouwde ik niet zo echt, vandaar mijn vraag. Ik zou graag de Ghz wat omhoog willen halen aangezien ik BF3 niet zo goed kan spelen. Loopt niet echt zo soepel.
Ik heb een P5QPL-AM moederbord ( ik ben van bewust dat er een turbo optie is, maar dat is niet genoeg). Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste mijn
CPU kan overklokken met dit moederbord?

Alvast bedankt.

P.S. Een andere CPU zit er voor mij niet echt in, simpelweg door het geld.

die processor is krachtig genoeg voor dit spel...
ik denk eerder dat je videokaart de grootste boos doener is
welke videokaart heb je?

en ja je kan de Q6600 overklocken tis alleen aan te raden als je goede koel blok hebt op je cpu

Laatst bewerkt:
Heb op moment een GTX460 786MB. Als CPU kooler heb ik dit
S775+CPU+cooler+_0_detail.jpg. Lijkt er veel op alleen zit er nog een koker op de fan. Die koker zit vast aan de zijkant van mijn kast waar gaten in zitten.
Zou hem overklokken naar 2.8 verstandig zijn dan?

lijkt me niet verstandig

je videokaart is 786mb op welke resolutie ben je aan het spelen

ja dan is het niet gek dat je videokaart het niet goed kan ondersteunen
je zult op een lager resolutie moeten spelen BF3 is erg VRAM eisend en daar heb jij nou net wat minder van
het overklocken van je processor zal dit niet doen verbeteren

een videokaart die sterker is...
maar daar heb je zoals je eerder zij het geld niet voor

of je zult je resolutie lager moeten zetten

Ik kan het proberen, maar terugkomend op het overklokken. Tot waar zou ik hem dan overklokken gezien mijn CPU kooler? Kan het altijd proberen of het werkt

je kan het 1 keer proberen en als het fout gaat kun je niks meer dan is je cpu dood
lijkt me niet verstandig verder zul je ook rekening moeten houden met je RAM snelheid voor een degenlijke OC heb je 800mhz ram nodig

Als ik de goede gegevens heb staat er bij me ram:
Supported Frequencies: 200Mhz 266 Mh, 400 Mhz
Ik heb 2 dezelfde RAM stickjes. Dus is precies 800mhz haha :o

lol wel goed gegokt helaas werkt het net even anders

je hebt DDR geheugen (Dual Date Rate) dat betekent dat je die 400mhz x 2 mag doen dat is 800Mhz per stick
(en de sticks mag je niet bij elkaar optellen)

dit is wat je moederbord ondersteund 1333/1066/800 MHz
als het goed is zou je met 800mhz ram een OC van max 3.6Ghz kunnen halen
nu zul je echter wel een betere cpu koeler moeten aanschaffen hiervoor...

ik weet niet precies meer hoe dit moest via de FSB is al een tijd geleden dat ik mijn Q6600 had overklocked naar 3.4Ghz

Laatst bewerkt:
Me vriend (die zelf ook zijn CPU heeft overklokt ) had er ff naar gekeken en mijn CPU naar 2.8 Ghz gezet. Ik had een tijdje BF3 Gespeeld alleen kreeg ik toen een temperatuur waarschuwing van PC Probe 2.
Me Ram was 45graden geworden. CPU stond ongeveer op 40. Ik heb alles maar terug naar fabrieksinstellingen gedaan, was te bang dat het kapot zou gaan.

Had op internet gekeken dat een CPU koeler wel meevalt kwa prijs. Als jij zegt dat mijn CPU naar 3.4 GHZ kan, is het dan nog steeds wel veilig als je hem zo hoog zet? en hoe zorg ik er dan voor dat me RAM niet zo warm wordt

Hoi,

Controleer eens je internet snelheid. Uiteraard wanneer het druk is zoals 's avonds om een uur of 7 8

Ik zal je even in een kort verhaal vertellen waarom:

Ik heb al heel lang de 120mbps verbinding van UPC ik dacht dat dat wel minder kon en dit veranderd naar 50mbps. Bf3 was niet meer te spelen, het spel haperde aan alle kanten. Na het afsluiten van het spel meteen de internet snelheid gecheckt het resultaat was 34 down 0,256 up en een ping van over de 40. Alles weer terug laten veranderen (binnen 7 dagen) en geen last meer. Moet er bij zeggen dat die hoge ping meteen na het veranderen naar 50mbps natuurlijk ook bij het server browsen naar voren kwam wat de aanzet gaf om m'n snelheid te controleren

op moment heb ik 10 mbits/s helaas kan mijn internet snelheid niet omhoog vanwege er nog koperdraden in de straat liggen (wat mij zeer verbaasd aangezien ik letterlijk aan de rand van het centrum van breda woon )
FF speedtestje gedaan: 8.52MB down, 0,57 upload en 85ms ping

Laatst bewerkt:
Voor mij is het wel duidelijk, het lig volgens mij aan je internet snelheid. De singleplayer? Loopt die wel goed? Als dat zo is hoef je niet meer te twijfelen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan mijn internet snelheid ligt. Meer aan mijn FPS. Ik merk gewoon dat er een verschil in zit tussen FPS en lagg.
als ik op SAK speel en ik kijk rond en er wordt geschoten+explosies dan merk ik dat het beeld traag reageerd. Heb wel eens fraps gebruikt om te kijken naar me FPS
Als ik naar de grond keek dat had ik zn 35-40. Terwijl als ik gewoon normaal speel ligt het rond de 20-30. Als er erg veel gebeurd dan is het maar 10. Om settings te verlagen ben ik niet zo fan van.
Bovendien staan de settings op recommended + staat motion blurr uit met nog een paar andere settings

Nee, sorry maar het lig echt aan je internet snelheid. Een ping van over de 50 is sowieso niet speelbaar. Wacht het in ieder geval maar af en kijk wat anderen hier ervan vinden.

Succes verder!

Tch bedankt dan in ieder geval. Ik wil je best geloven, maar ik kan niks doen tegen mijn trage snelheid. Tenzij ik zelf glasvezel moet gaan aanleggen en betalen haha :o

dit licht niet aan zijn internet verbinding ik had al vastgesteld dat zijn videokaart niet genoeg VRAM heeft om op 1080P goed BF3 te spelen
daarvoor heb je minimaal 1GB vram nodig en hij heeft 786mb

trouwens je kunt prima met 0.5 upload gamen games eisen niet veel download/upload snelheid en zeker niet als je alleen een client bent

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan