Overklokken standaard P2

Status
Niet open voor verdere reacties.

devvvvy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hallo allemaal!

Ik moet voor school (:( ) een Pentium 2 overklokken. Het is een ouwe pc die k van school heb gekregen, ik heb naar de processor gekeken en het leek een gewone pentium 2. Weet iemand de basics van hoe je dit goed kan overklokken? Ik wil het maximale eruit halen met minimale kosten !! :thumb: kwou eigenlijk een AMD'tje, daar weet ik het wel van.

Bedank!:love:

EDIT: kheb geen monitor, kan dus geen specs geven. --> kan er wel aan komen indien nodig:)

Laatst bewerkt:
ik zou clockgen aanraden voor overclock je moet echter wel je ics weten (motherboard family)
anders kan het programma je processor niet besturen, ik zou ook aanraden speedfan erbij te houden voor het controleren van je temperatuur en kijken of hij het trekt, mijn p4 is van 3.06 naar 3.8 ghz overgeclocked en draait stabiel ik kan echter niet zeggen of je dat ook kan met die p2 en of het dan ookzoveel uitmaakt, veel suc6 iig :thumb:

ik ga ff een monitor regelen en die programmas installeren, en ik zal de specs etc hier neerzetten. Watn [PIEP]zooi datk geen AMD gekregen heb ^^:p

Zorg voor een vreselijk goede koeling en gooi de FSB omhoog.
Als je geluk hebt is het een Celeron 333 of 366 die kunnen (met vloeistof koeling) een 100% overclock halen, op voorwaarde dat de rest van het systeem het ook aan kan natuurlijk.

Ach, mijn P2'tje 350 heeft jarenlang op 467mHz gedraaid, de FSB van 100 naar 133 gegooid, ook een BX bordje, waarvan die chiset wel 150mHz aankon, alleen het geheugen en de proc niet.:evil:

Zorg voor een vreselijk goede koeling en gooi de FSB omhoog.
Ergens een goedkope koeling op tweakers te vinden die aan te raden is? Ik heb gehoord dat je voor 19E een koelingkje heb, maar dat zal wel nix zijn.

Bdank!

Een goed slot1 koeling nieuw vinden :eek:
Dat zal heel moeilijk worden, zelf had ik zoiets als onderstaande afbeeldingm maar dan in koper (uit een Compaq deskpro PC gesloopt, die dingen geleiden vreselijk goed de warmte omdat Compaq toen werkt met alleen een case fase en geen CPUfan) en dan 2× een 80mm fan met een hoge ccfm erop gemonteerd.

4683.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan