Overklokken van een E6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaSiccama

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik heb mijn E6600 overgeklokt en die draait nu stabiel op 3.0 Ghz. Die heb ik uit forums en dergelijke gehaald. Nou lees ik ook overal, en hier ergens toevallig ook, dat je de NB en SB niet te hoog moet zetten qua voltage. Ik heb ze beide op 1.5 V staan (uit een forum) maar weet dus niet zeker of dit wel zo verstandig is...

Mijn FSB staat op 1334 en mijn geheugen op 800 Mhz. Daar heb ik ook de timings op aangepast (4, 4, 4, 12 en 2T), of kan dit beter op AUTO blijven staan?

Heeft iemand ervaring met deze processor (E6600) en moederbord (Asus P5N32-E SLI Plus) en heeft toevallig zijn CPU ook op 3.0 of 3.2 draaien. Wat zijn dan je BIOS instelingen. Scheelt mij een hoop gezoek op het WWW namelijk.

Spec:
Asus P5N32-E SLI Plus
C2D E6600 met Zalmann koeler
2 x OCZ 2GB Reaper DDR800
2 x Sparkle 8800GT 512 MB
Antec 550W

Bedankt voor de reacties.

1.5V is idd aan de hoge kant

Waarom begin je gelijk met die omhoog te gooien en dan gelijk op 1.5???
Zet die weer eens terug op stock of auto.

Deze hoef je in principe alleen omhoog te gooien bij een hoge FSB en 1333 is niet bepaald hoog. En dan nog alleen als je overklok niet stabiel is/krijgt.

Wat zijn de rest van je instellingen??
Vcore / Vram ect.

Geheugen kun je indedaad ff manueel instellen, werkt beter als op auto laten staan.

1.5V is idd aan de hoge kant

Waarom begin je gelijk met die omhoog te gooien en dan gelijk op 1.5???
Zet die weer eens terug op stock of auto.

Deze hoef je in principe alleen omhoog te gooien bij een hoge FSB en 1333 is niet bepaald hoog. En dan nog alleen als je overklok niet stabiel is/krijgt.

Wat zijn de rest van je instellingen??
Vcore / Vram ect.

Geheugen kun je indedaad ff manueel instellen, werkt beter als op auto laten staan.

Ik had dit allemaal uit een forum gehaald. Diegene had zijn E6600 hier ook op staan maar het leek mij van die NB wat te hoog. Dit gaf PC Probe (Asus bord) ook aan.

Als ik mijn FSB op 1333 zet en verder alles op auto dan geeft PC Probe ook een NB van 1.52 V aan. Ik zal dit handmatig naar beneden zetten, 1.4 V lijkt mij beter, en dan hopen dat m'n systeem stabiel draait.

De rest van mijn instellingen weet ik zo snel niet meer. Ik heb m'n CPU nu weer op stock draaien omdat ik het niet vertrouwde, snap je. Zal dit weekend weer eens kijken of ik het weer wat omhoog kan krikken :)

Waar kan ik mijn geheugen het beste opzetten? Is die 4.4.4.12 een goeie combinatie voor mijn OCZ geheugen?

De timing zou je even zelf van je balkje af moeten lezen. Staat op de sticker
maar idd meestal zijn de timing 444-12 of 555-15/555-18.

en 1.4 moet voldoende zijn voor NB kan ook nog wel lager

Ok, bedankt voor de informatie.

Ik zal dit allemaal aankomend weekend even proberen.

Als ik nog vragen heb dan weet ik waar ik moet zijn :thumb:

Toch nog een kleine vraag.

Ik heb in mijn pc 2 x 2 GB geheugen zitten. Ik draai met Windows XP 32bit, dus mijn pc ziet 3,25 GB. Maar sinds ik een SLI opstelling heb zie ik nog maar 2,75 GB :shocked: Uiteraard nog steeds genoeg voor mijn systeem maar ik wel graag weten hoe dit kan. Waar is de rest gebleven?

Niemand een idee hoe het kan dat er ineens systeemgeheugen mist?

Ik had eerst 3,25GB en nu 2,75GB.
Ik heb het idee dat het gekomen is sinds dat ik in SLI draai maar hoe kan er dan systeemgeheugen missen.
De videokaarten hebben toch zelf fysiek geheugen aan boord...

Ik zou het echt niet weten, misschien reserveert het systeem wat extra geheugen per videokaart.

maar misschien weet iemand anders het en/of weet een oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan