Overklokken van mijn CPU (+DRAM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
293
Hey,

Ik ben bezig met het uitzoeken van hoe ik mijn processor kan overklokken.
PC specs:
CPU: Intel Core 2 Due CPU E6550, 2.33 GHZ.
Moederbord: Asus P5KPL-VM
Geheugen: Crosair VS1GB667D2 1GB DIMM DDR2 PC2-5300U DDR2-666 (2 keer)

Maar als ik in de BIOS kijk, kan ik niks veranderen aan de CPU... Ik kan alleen maar uit "Overclocking profiles" kiezen. Deze profielen bestaan uit 5%, 10%, 20% en 30% overklokingspercentages. Ik ging er vanuit dat ik met dit moederbord niet veel handmatig zou kunnen overkokken en heb daarom dus deze profielen gebruikt. Wat mij opviel was dat als ik de 30% wil gebruiken, mijn BIOS mijn HDD's niet meer herkent, en dus vraagt om een media drive... Nu is mijn vraag of ik op een of andere manier deze CPU toch beter kan overklokken, of hoe ik he 30% profiel kan gebruiken.

In het overclockings menu staat ook een optie DRAM waar ik de volgende keuze heb: AUTO, en een aantal MHz. Welke zou ik hieruit kunnen kiezen qua MHz (ongeveer, zodat ik de keuze kan maken in het rijtje)?

Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen, alvast bedankt!

MVG,
Yorick
 
Verplaatst naar de overklok sectie.

Overklokken is niet iets wat je zomaar even doet. Handiger is je er ook eerst in te verdiepen. Heb je soms een kant en klaar systeem zoals HP, Acer Medion?
 
NEe, ik heb hem zelf samengesteld. Ik heb ook al eens gekeken op het internet maar ik heb niet echt kunnen vinden hoe ik met mijn moederbord het beste zou kunnen overklokken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik zo de spec's van dat bordje bekijk is het nou ook niet bepaald een bordje waar je mee kan overklokken
 
Heb even in de handleiding gekeken, maar het Bios is inderdaad beperkt. Hoogstens een Intel Speed step optie.
 
Als ik zo de spec's van dat bordje bekijk is het nou ook niet bepaald een bordje waar je mee kan overklokken

Nee, dat had ik ook wel in de gaten... ik zeg ook als het mogelijk zou zijn, maar blijkbaar niet. Maar dan vind ik het wel raar dat dat profiel van 30% het niet doet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan