overklokken xp3200+

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
:thumb:Heb een pctje in elkaar geknutseld met daarin een
Processor amd xp3200+
MB MSI K7N2 delta2
Geheugen 2 keer 1gb pc3200
Geen boxed koeler,maar grotere
Heeft het zin om dit systeem een beetje te overklokken?
Welke waarden moeten dan omhoog?
Het bios van dit mb is vrij uitgebreid.
Ik verwacht hiergeen supersysteem van te maken,maar dit
is de eerste keer dat ik het wil doen.
Kan ik weer wat van leren.:p

:shocked:Hallo:shocked:Dit is natuurlijk al een paar keer behandeld maar kan het zo 123 niet terug vinden in dit forum .Neem aan dat het voor elke processor weer anders is?Kan iemand dan vertellen wat de basis waarden moeten staan in het bios kwa processor??:rolleyes:

Overklokken is niet afhankelijk van vaste waardes, maar is per systeem verschillend. Het is tevens afhankelijk wat je andere hardware aan kan. Ik en ook anders kunnen niet tegen jou zeggen "Stel deze waardes maar in, dan heb je een goede overklok". Overklokken is een kwestie van voldoende informatie hebben wat overklokken doet, dan steeds een stapje hoger gaan en maar blijven testen.

Ik ben al terug in de tijd geweest in het forum kwa xp processors overklokken maar kan er niet altijd wijs uit.Niemand zeg je moet dit eens proberen of dat.:shocked:Kan voltage verhogen en fsb van 400 naar 401/402 ???.Geef me eens een voorzetje!!!!

Voltage je moet je niet meteen aankomen, pas als je verder bent met overklokken en je hoge overklok is niet stabiel. Je zal met de FSB moeten spelen, deze steeds een stapje hoger zetten en testen.

Hier ben ik beter mee geholpen:thumb:Heb fsb 2 mhz omhoog gezet.Core speed is ong 30 mhz meer geworden en staat nu op 2233,0 mhz.Zie wel dat core voltage nu op 1.664v staat:shocked:Is dat normaal dat voltage dan minder word??

2MHz is niks hoor en merk je ook niks van.

Hallo,heb wel begrepen dat je met het overclokken van amd procs geen spectaculaire veranderingen hoeft te verwachten. Was toch leuk om er eens in rond te neuzen:D
Bedankt voor de tips:thumb:Deze vraag is opgelost hoor:thumb:BEDANKT

Mooi mag je de topic rechts onder op "Opgelost" zetten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan