overklokt cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoud 123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
ik heb een celeron 2.4 ghz en ik heb m geklokt naar een 2.62 is dat veilig als ik zwaaren spelen ga spelen

en er staat ik mijn ijgenschappen van deze comp
dat het een 2.4 is en daar onderstaat dat het een 2.62 = welken moet ik nou geloven?
(ik heb nogsteeds de orgineele coller er op zitten maar me kast is goed gekoeld

mzzl

Als je de temperaturen goed in de gaten houdt, is er niks aan de hand.:)
Een Celeron wordt niet zo erg warm.

Wat betreft je systeem eigenschappen.
De eerst geeft je orginele kloksnelheid aan, de tweede de kloksnelheid zoals ie nu draait.

Ik heb zelf een Pentium 4 2,6ghz op 2,9ghz draaien, met orginele koeler.
Met gamen wordt ie wel een stuk warmer, dan met alleen een beetje internetten.(scheelt zo'n 16 graden)

bedankt

weet jij dan michien dan ok de max temp van een celeron 2.4

alvast bedankt

mzzl:)

De Celeron is een overclock processor bij uitstek!
Met een deugdelijke koeling en wat aanpassingen van je voltage moet je die eigenlijk zonder problemen op 3 Ghz kunnen krijgen.

Ik heb in een vergelijkende test al eens gezien dat ze een celeron 2 Ghz overclockten tot 3, dus de jouwe kan dat zeker.
Oh jah, het systeem bleef daarbij stabiel!

Een beetje zoeken met google zal je een paar interresante sites opleveren over overclocken, hoe te doen, handige tips, en zelfs configuraties en ervaringen van andere overclockers!

Succes!

kan je me dan mischien zegen op welke voltage ik me cpu moet zetten

en wat voor koler heb jij dan

tnx

Geplaatst door Hollender
dat ze een celeron 2 Ghz overclockten tot 3, dus de jouwe kan dat zeker.
Ik ben daar niet zo zeker van.
Een goede overklok heeft met meer invloeden te maken.
Denk maar aan de omringende hardware in je pc en uit welk productie tijd de CPU komt.
Bepaalde processoren met een bepaalde Stepping, zijn beter over te klokken, dan dezelfde processor(qua snelheid en cache) met een andere Stepping.
Het is niet zo, dat als de een Celeron of andere processor een bepaalde overklok heeft bereikt bij iemand, dat het met die van jou ook lukt.
Kijk maar in de CPU-Database, dan zul je zien dat processoren met dezelfde code(bijvoorbeeld SL6WS(Pentium 4 2,6ghz)) bij verschillende mensen een andere stabiele overklok halen.

Met overkloken moet je gewoon geluk hebben, dat je een hoog en stabiel eindresultaat kan halen.

Laatst bewerkt:
Uiteraard is het eindresultaat afhankelijk van andere factoren zoals moederbord, geheugen, koeling, voeding, etc...
Ik wil alleen aangeven dat de processor het wel degelijk aankan.
Aangezien de Celeron een product in de lagere prijsklasse is, zullen er weinig tot geen veranderingen van op toepassing zijn.
De processor waar ik het over heb, was een van de eerste Celerons met socket 478.
Slechter kan het er dus niet worden, eh?

Na heel eventjes met google gezocht te hebben kwam ik op deze site, mischien wel interresant voor je.
http://www.sysopt.com/overc/intelcpustats.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan