• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overlappende data (datums) herkennen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Ik ben een bestandje aan het maken om mijn akties in de gaten te kunnen houden.
Nou kan het zijn dat een artikel in meerdere uitingen soms overlappend loopt of direct achter elkaar aan.
Ik heb met conditional formatting in kolom B al geregeld dat ik kan zien of een artikel meerdere keren voorkomt in het bestand d.m.v een kleurtje, amar eigenlijk wil ik van de dubbele artikelen ook weten of de data overlapt. Ik heb daarom een aparte kolom voor de start datum en een aparte kolom voor de eind datum gemaakt, maar nou weet ik niet hoe ik verder moet.
Het maakt mij niet uit of er een extra kolom toegevoegd moet worden o.i.d., maar ben helaas nogal een leek met excel.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb de engelse versie excel.
Zie bijgevoegd voorbeeld bestandje.

Bekijk bijlage Formulier akties.xlsx

Gelukkig had je geen bezwaar tegen dat er "een extra kolom toegevoegd moet worden o.i.d".
Mischien kan het eenvoudiger, maar ik zie het niet zo direct.

Bijlagen

Ik was ook even met deze vraag aan het stoeien geweest. Ik heb een iets eenvoudigere versie met 2 hulpkolommen gemaakt. Ik heb de formules verder niet uitgebreid getest.

Rebmog

Bijlagen

Allebei bedankt! Ik ga voor de versie van rebmog die is wat compacter en die doet eigenlijk precies wat ik wil (kleuren van de data). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan